Re: [Czuwaj] krzyż harcerski

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Nie, 30 Mar 2008, 19:19:59 CEST

30-11-08, Anna Miszczak <ania.poziomka w wp.pl> napisał(a):

> A to zdanie jest przedstawiane jako stanowisko całego  rodowiska. Bo teraz
> wobec faktu, że KCh, RCh i komendanci przegłosowali kwestię na nie- to
> stanowisko jest jasne - Zachodniopomorska uważa, że wyłączne prawo do
> dysponowania Krzyżem powinno należeć do ZHP.
>
> Dodam tylko, że dzi  na spotkaniu organizacji dorosłych i byłych harcerzy
> instruktorów harcerskich - Bractwa Zawiszy Czarnego wiele osób było
> zadziwionych całą sprawą i zaskoczonych, że trwają w ogóle rozmowy czy
> powinni my się dzielić prawem do Krzyża Harcerskiego. Tym byłym harcerzom
> [...]

Ja dodam tylko od siebie, że dyskusja jak zwykle jest przedstawiana w zły
sposób. Nie przypominam sobie bowiem głosów z ZHP które ZABRANIAŁYBY
korzystać z Krzyża jako odznaki organizacyjnej innym organizacjom. Nikt
chyba takich wniosków  nie stawia.

Stawiane s± wnioski o pozostawienie prawa do decydowania o nim organizacjni
największej i b±dĽ co b±dĽ jedynej maj±cej prawnie udowodnion± ci±gło¶ć
organizacyjn± (będ±c± prawnym  następca± powstałego w Polsce ZHP).

Jedyne braki braterstwa które widzę to groĽby (nie wiem czy realne czy nie)
pojawienia się sprawy s±dowej ze strony ZHR. No to napewno braterskie by nie
było.

Nie chcę wnikać w to, czy odej¶cie z ZHP i założenie własnej organizacji
było posunięciem dobrym, czy złym. Nie mnie to oceniać. ale je¶li wynosimy
się z domu, to decydujemy się na to, że czę¶ć mebli zostaje. Sorry.

g00rek

P.S. Dla tych którzy czasami czytaj± wolniej - meble to taka przeno¶nia. Nie
chcę porównywać krzyża harcerskiego bezpo¶rednio do mebla, bo zaraz się
zacznie, że nie dost±piłem zaszczytu Pełnego Rozumienia Harcerskich Ideałów
:P