RE: RE: [Czuwaj] uchwała GK

Jolanta Kreczmańska jolanta.kreczmanska w kalmar.waw.pl
Wto, 4 Lis 2008, 21:55:31 CET

Witam
Przyznam, że żadko piszę (nigdy tego nie lubiłam), ale zaglądam okazjonalnie
i wybiórczo na wszystkie listy by szukać inspiracji, poznawać opinie.
Przeczytałam list Michała. Zapewne powinnam go czytać jako obiektywny,
konstruktywny, pisany w trosce o organizację. Tak czytam i odnoszę do swoich
działań.

>A teraz NIC - null, nada, zero. Rajd komend >hufców w którym wzięła udział
jakaś żenująca ilość patroli, kolejne konferencje (płoną lasy a my o różach
>jak to napisał Kuba Sieczko). Brak ludzi, brak >działań, brak wizji. Dokąd
to prowadzi?

Michale
Chęnie słucham uwag, propozycji. Współpracuję jek sądzę, całkiem miło i
efektywnie, z osobami o różnych poglądach, patrzeniu na harcesrstwo. Mam
wiele pokory i krytycyzmu wobec siebie. Wymagam - najwięcej od siebie. I
czytam Twoje słowa dotyczące mojej instruktorskiej służby. Słowa nie
prawdziwe - bo zarzucasz mi brak wizji, brak działań, "zero". To już burzy
moje poczucie uczciwości. Problemy w kształceniu chętnie omawiam w zespole,
na zbiórkach kształceniowców, w komisji Rady Naczelnej, koresponduję z tymi
co indywidualnie ślą swoje uwagi, propozycje. Zawsze mówię z czym są
kłopoty, gdzie jest problem, realizuję swoją koncepcję ale i bacznie słucham
ludzi. W kształceniu jest mnóstwo do zrobienia, kilka rzeczy mi nie wyszło.
Mamy ogromne zaległosci. Ale wiele przez ten rok się też zadziało. Wiecej
osób wzięło udział w szkoleniach, więcej angażuje się w prowadzenie
kształcenia na poziomie Związku, wysoko ocenione zostały wszystkie
przeprowadzone przez Wydział formy, coraz więcej ludzi się otwiera,
angażuje. Zawsze będą różnice, zawsze będą krytykujący. I dobrze. Byle
mądrze, uczciwie, konstruktywnie. Wciąż spotykam się z oceną moich działań-
na zbiórkach, na Radzie Naczelnej, w rozmowach z instruktorami.

Zapraszam Cię do lektury pisanych anonimowo kart ocen zadania. Wspomniany
Rajd oceniony bardzo wysoko i z zapewnieniem od uczestników, że sami będą go
promować, bo nie mieli dotąd tak pozytywnej motywacji. Konferencja,
szkolenia - też bardzo dobre oceny.

Mimo tego, że są rzeczy z którymi sobie jeszcze nie poradziłam, bo jako
pozytywista wiem, że na wszystko trzeba czasu :-) , cieszę się że coraz
więcej się dzieje. Nie jest łatwo przekonać ludzi do wspólpracy, którzy się
kiedyś zrazili- a jednak jest to możliwe. Wierzę w siłę własnej pracy, w
pozytywne nastawienie do ludzi.

Walisz na oślep kamieniami. Na to też trzeba być przygotowanym - w pracy,
życiu, nawet w harcesrtwie.
Kiedyś były pojedynki. Dziś zostały pojedynki słowne -jak na tej liście.
Mnie na pojedynki słowne trochę szkoda czasu. Skupiam się na działaniu i nie
mogę podjąć takiego wyzwania, bo mam zbyt wiele zadań do zrobienia,
przedyskutowania, opracowania, ale zawsze chętnie możemy się spotkać w realu
i omówić wzajemne sukcesy i porażki.  Jak chcesz nawet publicznie :-)
Pozdrawiam
Jola kreczmańska