[Czuwaj] uchwała GK

Wto, 4 Lis 2008, 22:37:40 CET

Jolanta Kreczmańska pisze:
> Zawsze będą różnice, zawsze będą krytykujący. I dobrze. Byle
> mądrze, uczciwie, konstruktywnie.
Wiceprzewodniczący Andrzej Starski podczas dyskusji z instruktorami na
KKK dwa tygodnie temu mówił, że pojęcie "konstruktywna krytyka" zostało
nam trochę z socjalizmu kiedy na niezadowolenie społeczne aktyw partyjny
odpowiadał: "Wicie towarzyszu, tu na górze nie jest łatwo, są błędy i
trudności, ale wicie jak tak krytykujecie to coś zaproponujcie. A jak
nie macie pomysłu to siedźcie cicho". Nie myślałem o tym nigdy w ten
sposób, ale muszę przyznać, że to co mówił mnie przekonało. Wyraźnie
wyartykułował, że "ma prawo mi się coś nie podobać w organizacji życia
wokół mnie i mam prawo nie wiedzieć jak to zmienić. Wolno mi zatem
krytykować niekonstruktywnie, oczywiście przy poszanowaniu niezbywalnej
godności każdej osoby."

Podpierając się autorytetem Andrzeja, chciałbym poprzeć Michała w
krytyce dokonań obecnej GK. Twoje wyjaśnienia Jolu przywodzą mi na myśl
niestety najgorsze skojarzenia. Nie z dyskusji i rozmów rozliczy Was
Zjazd, ale z konkretnych działań. Michał czyni to trochę wcześniej.
Piszesz, że więcej ludzie angażuje się w szkolenia. Szczerze mówiąc nie
wierzę Ci na słowo. Czy to jest sprawdzalne, czy to tylko takie Twoje
wrażenie? Dobre oceny po konferencji czy rajdzie komend...znowu nie o to
chodzi. Co te formy zmieniły realnie w sytuacji ZHP? Czy są jakieś
konkretne, mierzalne, terminowe, akceptowalne wyniki tych działań. Fajny
rajd dla kilkudziesięciu osób, to ja robiłem w ramach próby na
podharcmistrza. Też zebrałem pozytywne oceny, także nie robi to na mnie
wrażenia.

Tajemnicą poliszynela jest niedotrzymywanie terminów i ogólny bałagan
organizacyjny wynikający z tego, że kluczowe osoby z GK wykonują swoją
pracę po godzinach, a ludzi chętnych do współpracy brakuje. Zetknąłem
się z tym osobiście i boleśnie na trzech różnych płaszczyznach, także
wiem co mówię. Chyba, że miałem szczególnego pecha.

Rozbudziliście olbrzymie nadzieje, nie dziw się surowym ocenom.

hm Marcin Bednarski
Namiestnik Harcerski Hufca ZHP Warszawa-Żoliborz
Nie wolno kłaniać się Okolicznościom
A Prawdom kazać by za drzwiami stały - CK Norwid