Re: RE: [Czuwaj] uchwała GK

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 4 Lis 2008, 22:03:57 CET

W dniu 4 listopada 2008 21:55 użytkownik Jolanta Kreczmańska
<jolanta.kreczmanska w kalmar.waw.pl> napisał:

> Zapraszam Cię do lektury pisanych anonimowo kart ocen zadania. Wspomniany
> Rajd oceniony bardzo wysoko i z zapewnieniem od uczestników, że sami będą go
> promować, bo nie mieli dotąd tak pozytywnej motywacji. Konferencja,
> szkolenia - też bardzo dobre oceny.

Jolu,
na wstępie cieszę się, że okreslasz się jako pozytywistka :)
To dobrze wróży - Związek potrzebuje teraz pracy organicznej.

Napisałem o rajdzie, bo wizerunkowo był on chyba Waszym
najgłośniejszym dokonaniem. Niestety jak na rajd ogólnozwiązkowy,
ilość patroli (równa ilości patroli na rajdach hufca) nie była
imponująca. Może się zdarzyć - prawda. A może po prostu to nie rajdy
trzeba teraz robić? Może ten rajd to taka orkiestra grająca na
Titanicu?

Tylko ja uważam, że jeszcze nie wszystko stracone, że nie ma co grać
do utonięcia, tylko robić inne - bardzo wazne rzeczy. Piszę siłą
rzeczy o wizerunku i programie, bo to PROGRAM jest w ZHP
najważniejszy. To jest TO co ROBIMY. Wszystko inne tylko temu służy.
To PROGRAM dotyka bezpośrednio HARCERZY.

Osobiście pewnie się nie spotkamy, bom na emigracji, ale chciałbym,
żeby GK zajęła się wreszcie programem. Tak niewiele trzeba... Dziś, w
dobie internetu. Nie trzeba nawet drukować materiałów. Trzeba tylko je
napisać i opublikować... w pdf.

Trzeba mieć pomysł, ogarnąć, to, zrealizować.

I wykorzystywać wszystkie możliwe zasoby. Nie odcinając się od innych,
choćby mieli inne zdania. Oni też mogą być całkiem pomocni. Tym
bardziej, że TAKŻE są pozytywistami i chcą pracowac u podstaw :)

SKUPMY SIĘ NA LASACH, pal licho róże.