Re: RE: [Czuwaj] uchwała GK

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Wto, 4 Lis 2008, 23:17:40 CET

Druhowie. Dajcie spokój druhnie Jolancie. Widać po niej, że się stara. I
rzeczywiście swietnie porusza się po rynku. Wielu już pogodziło się z jej
odejściem, rezygnacją, niewiarą w zmiany ZHP, wielu bawiło się na stypie po
RCŻ kpiąc z betonu, którego nie udało się skruszyć. Ale rynek to rynek. Jak
się nie dało betonu skruszyć to się poczekało aż zrobią to inni, którzy nie
stracili wiary w ZHP, a potem - cóż, rynek  - w sojuszu z betonem upragniony
awans do GK.
Ale to tylko wtrącenie. Kształcenie to obszar, który wyróżnia się na tle
innych i otrzymuje wysoką ocenę RN. To są fakty.
SW

----- Original Message -----
From: "Jolanta Kreczmańska" <jolanta.kreczmanska w kalmar.waw.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, November 04, 2008 10:53 PM
Subject: RE: RE: [Czuwaj] uchwała GK

Michał
Ja nie określam się pozytywistką - tylko zawsze byłam i jestem nią. O tym
czy ktoś jest pozytywistą świadczą dokonania i nastawienie do pracy a  nie
słowa. Jak wiesz stworzyłam od zera jedenatooddziałową firmę wykazując się
przy tym ciężką pracą, pomysłem, zacięciem... Wybudowałam dom, no mam córkę
nie syna :-) a w harcesrwtie zawsze więcej robiłam niż gadałam. Chyba nie
musisz wróżyć co do mojej osoby, już w RCŻ mogłeś z bliska obserwować moje
działania, potem w RN.

Rajd był oceniony bardzo dobrze podobnie jak wiele innych form. Tak to
prawda, że było mało patroli ale prawdą jest też, że wszyscy patrolowi już
zgłosili swój udział na przyszły rok, że obiecali sami promować Rajd w
chorągwiach, że bardzo spodobała im się ta forma. Praca z kadrą to w dużej
mierze też jej motywowanie, inspirowanie. Nie od razu Kraków zbudowano. Na
każdym szkoleniu mam więcej osób. Praca z kadrą i kształcenie są nie mniej
ważne niż program. Tym bardziej, że program na poziomie organizacji to
raczej generalny kierunek, inspiracje, kierunki pracy a mniej propozycje
programowe. Praca z kadrą i kształcenie wspierają jakosć programu drużyn.
Program dla harcerzy jest w drużynach. Drużynowych musimy uczyć myślenia,
kreatywności. Co nie znaczy nie robić nic. Jest mnóstwo do zrobienia,
szczególnie wg mnie w aspekcie rozumienia celów harcerstwa, tworzenia jego
wyrazistości, realnej wartości wychowawczej i atrakcyjności.

Ale Ty nie pisałeś o programie czy promocji, tylko że nie ma nic (jak to
mówił kandydat na prezydenta - nic nie będzie).
Pisałeś "z dnia na dzień i wypełniała obowiązki - w swoich obszarach. A
teraz NIC - null, nada, zero.". A więc pisałeś o bezwzględnie każdej
dziedzinie. A to nie jest zgodne z prawdą. Spełniam swoje obowiązki, ba
chyba więcej - realizuję swoją wizję w swoim obszarze. Nie zajmuję się
tematami zastępczymi, skupiam się na priorytetach programowych i na
ludziach.

Michale- mam pomysły, mam wizję. Ba nie tylko wiem co chcę ale i to
konsekwentnie realizuję. Nie odcinam się od innych. Bardzo chętnie
współpracuję z bardzo różnymi osobami. Nie tylko od nikogo się nie odcięłam,
ale wiele osób mi przeciwnych zaprosiłam do współpracy. Wiele osób dopiero
lepiej poznałam pełniąc służbę w GK. Wierzę, ze są rzeczy ważniejsze niż
indywidualne ambicje, i że wszędzie są ludzie którzy to rozumieją.
Skupiam się na lasach ale róż nie palę.
Gdybym nie umiała odsiewać rzeczy ważniejszych od mniej ważnych, tworzyć
wizji i realizować jej - rynek dawno by mnie zniszczył. A rynek jest
obiektywnym sędzią naszych umiejetności.

pozdrawiam

Jola kreczmańska

-----Original Message-----a