[Czuwaj] (brak tematu)

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Wto, 2 Wrz 2008, 17:15:23 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, September 02, 2008 4:48 PM
Subject: Re: [Czuwaj] (brak tematu)

> Moja pierwsza gra fabularna miała taką fabułę. Opierałem się o Monkey
Island.

> A żeby dla wędrowników. Hmm. To ciężko. Bo oni powinni myśleć. A
> piraci tak na prawdę to grupa gwałcących, mordujących, kradnących i
> śmierdzących bandziorów :] Niestety.
>
> g00rek

Tak jest z prawie każdą historyczną stylizacją. Prawdziwi rycerze
wyzyskiwali poddanych chłopów, z pogardą odnosili się do mieszczan, "a
wymordowanie całej załogi obleganego miasta razem z kobietami i dziećmi nie
uchodziło za coś nagannego, jeżeli ogłoszono guerre mortelle [walkę na
śmierć i życie]" (Michael Howard., Wojna w dziejach Europy, rozdział Wojny
rycerzy).  Gwałcenie i rabunki też nie były im obce, a wiele wojen toczyło
się dla łupu. Indianie toczyli z niebywałym okrucieństwem małe wojenki,
wyrzynali się nawzajem i torturowali. Itd itd. Prawdziwy Robin Hood jezeli
istniał (bo to raczej personifikacja typu późnośredniowiecznego zbójhcy w
Anglii) na pewno zabierał bogatym, ale czy coś z tego dostawali biedni - to
wątpliwe;-)
O Rzymianach i Grekach to już w ogóle szkoda gadać - wojny, podboje z
mordowaniem ludności całych miats i krain, niewolnictwo, gladiatorzy,
deprawacja, tyrania itd. Słowianie, wikinghowie etc. też święci nie byli ;-)

Do Piotra: a propos piratów w tym roku mieliśmy obóz w stylistyce pirackiej,
zdjęcia możesz zobaczyć tu
Co do materiałów i pomysłów to jest to bardzo łatwe, zwłaszcza że temat jest
dość młodzieży znany z popkultury.
Może ci napiszę coś więcej ale za kilka dn,i bo teraz wyjeżdżam

pozdrawiam
GS