[Czuwaj] Nowa osoba w GK

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 3 Wrz 2008, 23:19:41 CEST

W dniu 3 września 2008 23:11 użytkownik Marcin Wojtczak
<majcin w autograf.pl> napisał:
> W świece realnym zamiast morse`a mamy smsy, zamiast busoli i parokroków GPS,
> świat dokoła pędzi do przodu, tylko w harcerstwie wszystko po staremu. Nic
> dziwnego że co roku kilkanaście tysięcy młodych ludzi stwierdza, że to nie
> ma sensu.

Bo ludzie potrzebują Harctrixa, Marcin. Potrebują oderwania od tej
rzeczywistości. I harcerstwo poprzez fakt iż zostało w tyle, wypełniło
tą niszę, to zapotrzebowanie.

I to także młodzi ludzie. Zobacz , oni odnajdują tu subkulturę.
Każdy z nas (no może prawie) to przechodził. Epaotowanie harcerstwem,
kamuflażem, swetrem, glanami. Harcerstwo stało się alternatywną
platformą życia. Wbrew założeniom, wbrew myśli BP.

A wiesz dlaczego to tak trwa? Bo nie ma pomysłu na program. Wszelkie
pomysły które mamy jest lepiej organizować poza harcerstwem. Czemu?
Ano temu że nikt nie będzie mi kazał wypisywac ile plasterków żółtego
sera zjadłem na moim obozie żeglarskim, kiedy zorganizuję go poza ZHP.

Ale my jako ZHP program mamy głęboko gdzieś. Organizujemy kolejne
kretyńskie konferencje na głupie tematy, gadamy o ideałach jakbyśmy
chcieli stać się przez to bardziej święci i nie mamy pomysłu co
robić...

I jak napisał Cyryl, ta GK w taniec nikogo nie porwie. Bo tu naprawdę
trzeba górę poruszyć. NA to potrzeba olbrzymiego pomysłu, olbrzymiego
zapału i straszliwiej ilości czasu. A także zespołu ludzi.

Brak, brak, brak i brak. :]