[Czuwaj] Nowa osoba w GK

greegors w icpnet.pl greegors w icpnet.pl
Czw, 4 Wrz 2008, 12:53:54 CEST

g00rek napisał:
Widzisz Grzegorz dla mnie władze organizacji powinny
mi> eć świadomość
takich zjawisk. A związek wizję - kim
chcem> y być, gdzie chcemy być.
Ale władza sama porusza się w
ha> rctrixie - albo tym
wieńcowo/apelowo/capstrzykowym albo
i> deowo/konferencyjno/blahblahblah.
I myśli często o
harcer> zach jako o małych dzieciach dziarsko (i
prężnie)
maszeru> jących przez las podśpiewując wesołe (wojenne)
piosenki.
g00rek

____
zgadzam się, tylko że mam dwie wątpliwości do tego co piszesz:
1) czy w Polsce w ogóle istnieje coś takiego jak mainstream młodzieży?
nawet jeżeli tak, to jest on bardzo podzielony wewnętrznie, choćby ze
względu na zamożnośc, miejsce zamieszkania itd. Kto jest mainsteramem? Ci
co się ubierają w H&M czy ci co się ubierają na bazarze? A może ci w
bluzach Pitbull?

2) czy nie łączysz sztucznie eskapizmu kulturowego z życiowym.
Owzzem są ludzie u którtych to idzie w parze, np. gośc ma długie włosy
chodzi w kamo, nie może skończyć studiów i pracuje w sklepie z militariami
albo grami karcianymi i figurkowymi (choć skądinąd jak dobrze płacą - to
czemu nie?)
Ale jest pełno ludzi, wśród wedrowników i instruktorów widzę ich bardzo
dużo,którzy owszem kulturowo są niszowi, ale świetnie funkcjonują w
społeczeństwie.
Np. gośc jest miłośnikiem Indian i słucha myzyki typu Stera Dobre
Małżeństwo,  na ścianie ma plaskat z Tańczącego z wilkami, a jednocześnie
jest dobrze zarabiającym i cenionym pracownikiem w autoryzowanej firmie
samochodowej albo w banku itd.

pozdr
GS