[Czuwaj] Nowa osoba w GK

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Czw, 4 Wrz 2008, 15:04:11 CEST

W dniu 4 września 2008 12:53 użytkownik  <greegors w icpnet.pl> napisał:
__
> zgadzam się, tylko że mam dwie wątpliwości do tego co piszesz:
> 1) czy w Polsce w ogóle istnieje coś takiego jak mainstream młodzieży?
> nawet jeżeli tak, to jest on bardzo podzielony wewnętrznie, choćby ze
> względu na zamożnośc, miejsce zamieszkania itd. Kto jest mainsteramem? Ci
> co się ubierają w H&M czy ci co się ubierają na bazarze? A może ci w
> bluzach Pitbull?
>
> 2) czy nie łączysz sztucznie eskapizmu kulturowego z życiowym.
> Owzzem są ludzie u którtych to idzie w parze, np. gośc ma długie włosy
> [...]

Grzegorz,
brak możliwości definiowania zbiorów zamkniętych nie oznacza braku
możliwości definiowania zbiorów jako takich.

Po prostu nie będzie to tak twardy podział. Oczywiście istnieje milion
wyjątków, tak samo jak istnieją goście z czerwonymi szelkami, w
bluzach Lonsdale, naszywkami Antifa, którzy jednak sądzą że Żydzi to
nie zabardzo :).

Albo białych w bluzach Malcolm X. I tak dalej.

Harcerstwo jakoś tak powinno sie odnosić do rzeczywistości - tej
realnej, a nie istnieć tylko w świecie leśno/partyzanckim.

I tak, powinniśmy mieć świadomość tego co dziś się dzieje. Subkultury
troszkę umarły, to nie są już lata 90te.
Ale dzisiejsi instruktorzy powinni wiedzieć co to jest IDOL, kto to
jest EMO, i co to jest fo na gro ;)

A my jako ZHP powinniśmy jakoś nas pozycjonować. Tak jak przy
wprowadzaniu nowego towaru na rynek decydujemy czy będzie on
luksusowy, czy masowy (nie zawsze zależy to od samego towaru
niestety), tak i my powinniśmy się zastanowić jak jesteśmy postrzegani
na młodzieżowej mapie i jak chcemy być postrzegani.

To wizerunek, owszem, ale to się bierze z programu.
I kurcze nie musimy wymyślać koła. Inne organizacje są 200 lat przed
nami jeśli o to chodzi. Ale niestety my się ich boimy. I na razie z
tego co mi się wydaje dużo się w tym podejściu nie zmieni :) Bo
przecież nie chcemy "być tacy jak skauci"

:]