Re: [Czuwaj] niech żyje DEMOKRACJA ??

harclot harclot w poczta.onet.pl
Pon, 15 Wrz 2008, 13:49:12 CEST

----- Original Message -----
From: "Michał Górecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, September 15, 2008 1:10 PM
Subject: Re: [Czuwaj] niech żyje DEMOKRACJA ??

> Czesław - patrol nie jest żadną grupą, bo to 2-3 osoby często :))
> Może  mini-grupą.
> Znowu próbujesz zastosowć narzędzia harcerskie do grupy wiekowo
> wędrowniczej. Drużyna wędrownicza wcale nie musi pracować systemem
> zastępowym, ba wg mnie dobrze jeśli nie pracuje. Albo jest małą grupą,
> albo dzieli się zadaniowo. Tworzenie stałych podgrup dla ludzi w tym
> wieku nie jest niczym uzasadnione. Uzasadnione jest za to dawanie im
> możliwości pracowania w różnych grupach, tak jak będzie to miało
> miejsce w życiu.

Michał zdecyduj się.
Piszesz o grupie przyjaciół czy o grupie dobrych znajomych ?

A potem zastanów się nad własciwoscią narzędzi.

Kazda DRUZYNA musi pracować system
"grup przyjacielskich".
"Grup przyjacielskich" właściwych do stopnia rozwoju.

Jest naturalne że z wiekiem sympatie/przyjaźnie
się pogłębiają ale jednoczesnie "zawężają" liczebnie

Stąd 8-osobowy zastęp 10-11-latków
w wieku 16-17-lat "zawęża się do 2-5 osób

Czesław