=?UTF-8?Q?[Czuwaj]_ci=C4=85g=C5=82o=C5=9B=C4=87_w_szcepie, _by=C5=82o:?= niech żyje DEMOKRACJA ??

seascout w o2.pl seascout w o2.pl
Pon, 15 Wrz 2008, 17:12:50 CEST

Marabucie,

Myslę, że wspieranie swojego środowiska, to piekna i szczytna idea. I nikt jej chyba nie atakije. Szkoda mi czasem, ze w ZHP nie wypracowalismy jakiegos systemu wspierania organizacji. Mówie o systemie, a nie o pojedynczych przypadkach.

Natomiast to co pisałes o tym, ze matecznik ma utwierdzać człowieka w tym, że wartości jakie wybrał w młodości były słuszne, to jakies nieporozumienie jest.

Ja bym wolał, zeby z ZHP wyszli ludzie z tak silnym charakterem, by nie potrzebowali żadnego kółka, grona, matecznika, grupy wsparcia czy innego ZEWNĘTRZNEGO środka do tego, by byc pewnym, ze wartości harcerskie sa słuszne. Wolałbym, zeby to przekonanie wychodziło z wewnątrz człowieka i nie potrzebowało sie konfirmować w jakiejś grupie.

Co nie zmienia faktu, ze spotkania po latach, regularne w dodatku nastawione na pomoc własnemu środowisku, to doskonały system WSPIERANIA organizacji.

Ale nie wiązałbym tego jakos specjalnie z metodyka wędrowniczą. Przygotujmy człowieka do tego, by sam dał sobie rade w zyciu. Bez pomocy wujka, mamy i guru-druzynowego.

Seascout