[Czuwaj] czy to obóz wędrowny czy stały

knieja_komendzio w poczta.vel.pl knieja_komendzio w poczta.vel.pl
Pią, 3 Kwi 2009, 15:15:39 CEST

> Mam wrazenie, ze masz dosc specyficznie rozwiniete poczucie uczciwości...
> :-)
>
> Jest instrukcja sanitarna dla obozow pod namiotami uzgodniona z Glownym
> Inspektorem Sanitarnym. Jeśli spełniasz te wymogi, to możesz spokojnie
> robic
> oboz i podważyć zastrzezenia, które zgłosi Pani z Sanepidu (odwołać się).
> Jeśli ich nie spełniasz, to sam sobie odpowiedz na pytanie, czy to jest
> uczciwe. Przede wszystkim wobec dzieciakow, które tam zabierasz i ich
> rodzicow.
> [...]

No niestety. Instrukcja jest nie od dziś. Znam ją, a pani z sanepidu w
ogóle nie chce na nią patrzeć. Nie rozumiem dlaczego. Nazwaliśmy to kiedyś
"bezinteresowną nieżyczliwością". Oczywiście mogę się zacząć prztykać z
sanepidem, ale jestem przekonany, że wtedy przyjdzie mi zapłacić niejeden
mandat i to pewnie nie tylko w tym roku. Ten typ tak ma.

Żeby spełnić wymagania według widzimisię iławskiego sanepidu musielibyśmy
wsadzić w sprzęt i infrastrukturę, której nie możemy tam postawić jakieś
10-12 tys. No już wolę dać to na dofinansowanie kosztów obozu, zwłaszcza
że nie wiadomo kiedy znowu coś się zmieni i wszystko będzie na marne.

Zatrucie może trafić się wszędzie gdzie nie ma higieny. Wtedy bez względu
na to czy sanepid o obozie wie czy nie - dym będzie. U nas nigdy nie było
takiego przypadku, a organizuję tam obozy od 1999 roku. Dobrze też
pamiętamy obozy sprzed kilkunastu lat. A ponadto nie wierzę, że nagle
odkąd weszła nowa instrukcja nie odbywają się obozy leśne, bez prądu i
bieżącej wody. My jedno i drugie będziemy mieć, choć nad prądem jeszcze
się mocno zastanawiam. Będziemy mieć czystość w kuchni i produkty łatwo
psujące się dowożone codziennie.

Istnieje tu niuans prawny. Czy ktoś ma wiedzę jak go rozstrzygnąć?

A co do specyficzności, to przyznam się, że czytam tą listę jakiś czas i
zauważam iż nie jestem oryginalny w tym względzie :)

Mariusz Bezdzietny
Tarnobrzeg
www.knieja.org