RE: [Czuwaj] czy to obóz wędrowny czy stały - zapraszam na obóz

Michu kedros w op.pl
Pon, 6 Kwi 2009, 19:03:53 CEST

Trochę wejdę w temat "ni z gruchy, ni z pietruchy" ;)
Moje środowisko od zarania dziejów (czyli od 1981 roku) wyjeżdża i
organizuje takie właśnie obozy "puszczańskie".
Nigdy nie byliśmy na bazie. Co do przygód z Sanepidem, jak tu słusznie
zauważono, dużo zależy od wstępnej pogaduchy z paniami,
które przyjadą na kontrolę. Nie będę ukrywał, zawsze większe kłopoty
mieliśmy z wizytacjami KCh/KH.

Namioty mieszkalne - jak namioty, byle schludnie i czysto. Nigdy podłóg od
nas nie wymagano - w sumie taka podłoga,
gdy jest zakurzona (a tego w lesie nie unikniesz) wygląda gorzej, niż jej
brak.
Uczestnicy wyposażenie namiotów budują sami od podstaw: prycze, stelaże,
raszki na buty...

Rzeczywiście, największy problem to kuchnia. My stawiamy "12-tkę" na wysokim
stelażu z podwiniętymi burtami.
W środku drewniane blaty pokryte grubą ceratą.
Też zrezygnowaliśmy z pieca ceglano-glinianego na rzecz butli gazowej,
niestety - jednak jest to bezpieczniejsze.
Stoi też parnik używany głównie do gotowania ziemniaków. Standard:
wyparzalnia jajek, obieralnia warzyw, miejsce do mycia rąk...
Na podłogę nic nie kładziemy - absurdalnie, podobnie jak w przypadku
namiotów mieszkalnych, daje to lepsze warunki utrzymania czystości.
Raz dostaliśmy mandat: za brak termometru w ziemiance.... ;)

Od zawsze mieliśmy latryny - oczywiście podstawą jest zgoda Nadleśnictwa.
Ostatnio obowiązkiem ze strony Sanepidu były tojki - i znów: odpowiednio
utrzymana latryna jest jednak czystsza i nie śmierdzi...
Jednak teraz zniesiono (podobno - muszę to sprawdzić) obowiązek posiadania
tojek.

A rodzice i tak zawsze pytają się, czy są prysznice....  :)

Dobra, a teraz trochę prywaty.
Właśnie ze względu fakt, że coraz mniej drużyn jeździ na takie obozy,
szukamy środowiska, które wybrałoby się z nami!
Obóz w lipcu, 3 tygodnie, na Pojezierzu Drawskim, możemy zaoferować dużą
część sprzętu.
Zainteresowanych proszę o maila.

Czuwajcie!
hm. Michał Pokrzywiec