RE: Re:[Czuwaj] Czy zespół statutowy chce pozbawić drużynowych czynnego prawa wyborczego ?

Lucjan Brudzyński lucbru w wp.pl
Pią, 10 Kwi 2009, 11:57:00 CEST

----- Original Message -----
From: "Lucjan Brudzyński" <lucbru w wp.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, April 10, 2009 8:40 AM
Subject: RE: Re:[Czuwaj] Czy zespół statutowy chce pozbawić drużynowych
czynnego prawa wyborczego ?

> Ależ Grzegorzu ja 'Ich' nie chcę amputować...
> Chciałbym aby nie było czego odcinać - ot co.

Ależ właśnie chcesz!
Zamiast poprawić pracę komendantów hufców, zespołów kadry kształcącej i
komisji stopni instruktorskich, zamiast zreformować system stopni, chcecie
ukarać tych którzy są najmniej winni!  I to proponujecie jakieś chore
rozwiązanie pośrednie. Jak już jesteście tak radykalni, to wprowadzcie od
zaraz zakaz pełnienia funkcji drużynowego przez nieinstruktora. Też
bolszewicko-jakobińskie rozwiązanie, ale przynajmniej uczciwsze...
W tej chwili chcecie pozostawić grupę drużynowych nie-instruktorów, a
jednocześnie odebrać im czynne prawo wyborcze.
Odbieranie prawa wyborczego w celu zmotywowania ludzi do zdobywania stopni
to jakaś gigantyczna pomyłka. Kij zamiast motywacji.

Najpierw trzeba wyeliminować podobno występującą w niektórych hufcach
praktykę, że aby zaliczyć pozytywnie próbę pwd. trzeba pełnić funkcję
drużynowego (sam się z tym zetknąłem na początku lat 90-tych i podobno
jeszcze gdzieniegdzie ta chora praktyka żyje).
Najpierw trzeba rozwiązać jakoś problem drużyn w małych miejscowościach (o
czym pisał Mariusz przed chwilą)
Najpierw trzeba zreformować system stopni i szkoleń, by nie było dualizmu
stopnie sobie, przeszkolenia sobie (o czym pisał g00rek) i by zdobywanie
stopni było atrakcyjne i motywujące dla młodych ludzi

> Według zasady: 'chcesz mieć wpływ na Organizację - zostań 'instruktorem
> harcerstwa' i jej członkiem (a nie 'odbiorcą')'

Tyle że Wasze rozwiązanie daje wpływ na Organizację starym repom
zasiadającym w komisjach widmo, a odbiera go ludziom zaczynającym pracę na
poodbnbo najważniejszej funkcji.

Widzisz Grzegorzu... więcej dystansu i mniej emocji :) na pewno sprawiłoby
że ta dyskusja byłaby lepsza...
A teraz do rzeczy:
1. Mój postulat (jak każdy inny) jest temporalny, tj. jego wprowadzenie
powinno zostać rozłożone w czasie ale zamknięte (tak jak to miało miejsce z
osobowością prawną Chorągwi [i abstrahuję tutaj od wykonania tej zjazdowej
decyzji]), ergo nie mam zamiaru nikogo 'odcinać'.
BTW: Naprawdę możesz być pewny że wiem jakie są moje zamiary :) nie musisz
mi ich uświadamiać :P
2. Dla mnie nie jest istotne gdzie 'rep' zasiada :) chciałby tylko aby był
'instruktorem harcerstwa' czyli świadomym wychowawcą oraz aby 'pełnił
służbę' [dlatego z ubolewaniem przyjąłem kwestię usunięcia zaliczenia służby
instruktorskiej]. Jeśli te dwa elementy będą spełnione to wiek nie ma już
dla mnie szczególnego znaczenia. Widziałbym ZHP młodym ludźmi 'w linii' i
doświadczonym ludźmi 'w obsłudze' ludzi 'z linii' :)

Lucjan Brudzyński
M: +48 604 124 750
e-mail: lucbru w wp.pl