[Czuwaj] Czy zespół statutowy chce pozbawić drużynowych czynnego prawa wyborczego ?

Pią, 10 Kwi 2009, 14:44:38 CEST

Dnia Friday, 10 of April 2009, Grzegorz Skrukwa napisał:
> I już mamy jednoznaczną majoryzację na
> korzyść nie-liniowców. A założyłem że nie ma tu machlojek typu 10-osobowa
> komisja historyczna.

Widzę takie błędy w tym rozumowaniu:

W moim np. hufcu drużynowi pełnią funkcje w ciałach hufcowych. Nie da się więc
traktować tych grup rozłącznie.

Szczepowi nie pełniący innych funkcji nie są "liniowcami".

Łatwo jest mi sobie wyobrazić sytuację, w której szczepowi reprezentują pewne
koterie pragnące zachować status quo i manipulują głosami drużynowych, a
komenda hufca składająca się z ludzi próbujących dokonać jakichś zmian zostaje
ucięta ze względu na tychże manipulantów*

Wydaje mi się także zasadne podejrzenie, że przy szczepowych-hegemonach
drużynowi w takich szczepach rzadziej są instruktorami (nie przydaje się im
to, bo zawsze wszystko załatwia za nich szczepowy)*

W takich sytuacjach proponowany zapis byłby jak deszcz na spękaną ziemię.

Wydaje mi się, że szczepowym-hegemonem jest nawet łatwiej i intratniej niz
hufowym-hegemonem, bo odpowiedzialność prawna mniejsza (w zasadzie żadna), a
profity i poczucie władzy porównywalne.

* Opisane tu sytuacje nie dotyczą nikogo personalnie są skonstruowane na
potrzeby dyskusji, choć płyną z realnych doświadczeń ;)

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net