[Czuwaj] A jednak...

Marcin Skocz skocz w post.pl
Śro, 19 Sie 2009, 08:25:09 CEST

> (*Dla Rady Europy młodzież jest do 30 roku życia, a dla Unii Europejskiej

> do
> 25)

To nie jest takie proste. Nigdzie nie ma jednorodnej definicji. Generalnie
przyjmuje się w programach Unijnych, że młodzież jest do 30 roku życia
(vide: Młodzież w Działaniu - naczelny program dla młodzieży), ale nie jest
to spójne. W Polsce nie ma jednolitej definicji, a nawet te które
funkcjonują, wzajemnie się wykluczają.

Ale to chyba nie kwestia definicji, tylko wspólnej wizji organizacji. Bo
często podkreślamy, że "pięknie się różnimy", ale czasem nam to szkodzi. O
ile w formach pracy, ubiorach itp. możemy się różnić, to chyba wizja
organizacyjna powinna być jedna. I to powinno być najważniejszym celem ZHP
w najbliższym czasie.

Przypomina mi się dyskusja o tożsamości prawnej, gdzie niektórzy twierdzili,
 że tożsamość dla chorągwi będzie oznaczać rozpad związku. Akurat wtedy
miałem przyjemność dyskutować ze skautem ze Słowenii, który na moje
wątpliwości stwierdził, że u nich każdy szczep ma tożsamość, ale wszyscy
mają wspólny cel i wizję funkcjonowania. A prawo do zaciągania długów nie
ma nic wspólnego z tożsamością ruchu.

Pozdrawiam
Marcin