Re: [Czuwaj] Harcerska demokracja - Podręcznik delegata

seascout czwartak w gmail.com
Wto, 8 Gru 2009, 10:21:42 CET

Mariusz mam dwie sprawy:

Po pierwsze wyniki Zjazdu przeczą temu, ze komendanci maja wpływ na
wszystko.

Gosia dostała absolutorium (mimo namów, żeby ja odstawić i po nieudzieleniu
absolutorium zablokować start Gosi a naczelnika a wybrać Krzyśka), nie
przeszła likwidacja kadencyjności, wybrano Massalskiego Przewodniczącym
ZHP... Wszystko nie po ich myśli. Więc ten rzekomy "spisek" komendantów -
nawet jeśli jest - to nie jest tak skuteczny jak niegdyś!

Beton kruszeje?

Po drugie. Jak wiesz, byłem przeciw prawyborom w delegacjach, złożyłem nawet
wniosek o likwidacje tego zapisu w zasadach wyborów do władz naczelnych. Nie
przeszło.

Ale u mnie, gdyby 5 kandydatów dostało więcej niż 50% poparcia w delegacji -
5 kandydatów z Mazowieckiej wystartowałoby do RN! Dostało poparcie dwóch.
Każdy z delegatów, mógł poprzeć nieograniczoną liczbę kandydatów. Nie
mieliśmy wyborów, tylko składaliśmy podpisy pod zgłoszeniami kandydatów do
RN. Ten, który zebrał więcej niż chyba 6 podpisów, był zgłaszany jako
kandydat do RN. Gdzie tu manipulacja komendanta?

Moim zdaniem, ten Zjazd, mimo, ze nic nie zmienił, będzie znamienny. Właśnie
dlatego, ze nie zmienił nic co by chcieli zmienić komendanci. Nie chcieli
Goski na naczelnika. Nie chcieli Przewodniczącego Massalskiego. Chcieli
zmiany w statucie zaproponowane przez GK. Jedno co się im udało, to zmienić
cele ZHP pod granty...

Seascout