[Czuwaj] Re: Jeszcze jedno spojrzenie na Zjazd

Wto, 15 Gru 2009, 18:16:37 CET

Wymiana poglądów w formie internetowej listy dyskusyjne, bądź na forach, ma
z pewnością jedną, acz znaczącą przewagę nad rozmowami face to face. Łatwo
bowiem zweryfikować, czy dyskutant odnosząc się do wcześniejszej wymiany
zdań porusza się w płaszczyźnie historycznej, czy też baśniowej.
Zafascynowany stonowaną wypowiedzą Grzegorza z ostatniego maila, a
jednocześnie nieco zdziwiony tym, że w moim przekonaniu zniekształcił on
rzeczywistość, sięgnąłem do tekstu źródłowego, do którego Grzegorz się
odniósł. A był uprzejmy napisać:

Tymczasem ów Maciej napisał:

>Teraz pytanie, co dalej. Najbliższe cztery, a może dwa lata trzeba
>poświęcić na rozbicie "trójkąta" (co poniekąd już ma miejsce) i
>doprowadzenie do stanu, że na Zjeździe staną przeciw sobie harcerska
>biurokracja i wychowawcy, "beton" i reformatorzy. Na tym i poprzednich
>Zjazdach ruch reform był rozbity na trzy często zwalczające się frakcje:
>CRŻ, ekipę Rafała Klepacza i środowiska, które stworzyły KPW (rzekłbym
>"sieroty po KIHAMie).

No jakby retoryka oparta na podziale na nurty. Więc trochę nie rozumiem, czy
na pewno o tego samego Macieja chodzi.

A dalej:

>pozdrawiam wszystkich i gorąco proszę o ograniczenie personalnych ataków
>GS

O! Tu wiem przynajmniej, że chodzi o ten fragment tekstu Macieja:

> [...]
>zaangażowali się do realizacji swojej wizji Związku, nie dostrzegając
>zresztą, że poparli "betonowy" projekt Statutu. Z wpisów na ich blogu
>widać wyraźnie poczucie goryczy i świadomość klęski. Przyczyny tejże są
>skomplikowane, ale podstawowa, to faktyczny brak wizji harcerstwa (wbrew
>temu, co sami twierdzą). Oni wiedzą, jak chcieliby zarządzać
>organizacją, ale nie umieją sformułować odpowiedzi na pytanie "po co?".
>Są ciency programowo i metodycznie. Każdy ich kolejny szturm po władzę
>kończy się coraz niższym upadkiem, utratą kolejnej porcji autorytetu.

Tak? Grzegorz?
Ryszard