[Czuwaj] RE: Re: Jeszcze jedno spojrzenie na Zjazd

knieja_komendzio w poczta.vel.pl knieja_komendzio w poczta.vel.pl
Wto, 15 Gru 2009, 22:22:35 CET

>A to, że nie chciano tej dyskusji
>i nikogo właściwie nie interesuje żadna
>wizja ZHP, bo każdy ma swoją albo
>"swojszą" i będzie usiłował tą wizję
>przepchnąć w kolejnym coraz to
>głupszym projekcie statutu... To inna
>sprawa.

>sikor

Kontynuujesz Sikor rozmowę tonem agresywnym. Oczywiście, że każdy rozumie
to co słyszy tak jak to do niego przemawia. Czy to dziwi?
Jak możesz powiedzieć, że nie chciano dyskusji, że nikogo nie interesuje
żadna wizja ZHP... mówisz za siebie czy na przykład za mnie?
O którym coraz to głupszym projekcie statutu piszesz? GKi, RNu czy KPW?
Moim zdaniem najgłupiej na zjeździe prezentowany był projekt KPW. Proszę
nie traktuj tego jako uszczypliwość, a raczej jako konstruktywną krytykę.
No nie byliście przygotowani do tego Zjazdu... tak jak połowa delegatów...
nie możecie teraz wychwalać swoich zasług, tak jak to Maciek spróbował
zrobić na blogu...

Żaden z tych projektów nie był głupi, był obmyślany przez określoną grupę
ludzi i miał załatwiać określone cele, opisywać jakieś idee i wizję... W
żadnym z tych projektów nie zauważyłem likwidacji kadencyjności w
rozumieniu takim jak ostatecznie została zaproponowana w poprawkach... a
to był gwóźdź do trumny zmian w statucie... którykolwiek by nie przeszedł
w pierwszym głosowaniu...

Dyskusja nad projektami RN i KPW przewałkowała się na różnych forach... ja
bym nie przekreślał prac ludzi, którzy pisali te statuty... a już na pewno
nie nazywał ich pracy głupią...

Głupie jest to, że nie byliśmy, skuteczni... udało się tylko zaprzepaścić
kawał pracy ludzi z RN, którzy pracowali i konsultowali ich projekt...
udało się też zaprzepaścić pracę dh Cześka nad jego projektem statutu...
udało się też ostatecznie zaprzepaścić poprawki Gki razem z naniesionymi
poprawkami na zjeździe... i ta nieskuteczność jest i głupia i smutna...
czy o to nam wszystkim chodzi?

Na zjeździe dyskusja była sprowadzona do minimum, ale czy ktoś z obecnych
na zjeździe skutecznie doprowadził do tego aby ta dyskusja zaistniała?
Kowlak, Rafał Klepacz, Pater, Michał Kordecki i trochę Czesław podkręcali
atmosferę. Ale umówmy się: po dwa zadnia za i dwa przeciw to jest jakiś
żart chyba... byliśmy na zjeździe i widzieliśmy co się działo...
widzieliśmy, że duża grupa delegatów nie miała pojęcia o sprawach, o
których decydowała... nie miała ich przedyskutowanych i przemyślanych... i
nie do końca jest to wina samych młodych i nieprzygotowanych delegatów...
pisałem o tym parę dni temu na tej liście... wynika to z braku powszechnej
dyskusji... jest namiastka dyskusji na forach, ale ile osób to czyta
systematycznie? Tego nie da się czytać z powodu zacietrzewienia się ciągle
tych samych osób... właśnie radykalne zacietrzewienie powoduje, że nie ma
pola do kompromisu... a kto na tym wygrywa? Ci co od lat mają wspólny
jeden cel... a na zjeździe reprezentował ich najskuteczniejszy dh Pater.

>Chłopaki (że tak się zwrócę), dajcie już
> spokój i weźcie się za przygotowania
>do Zjazdów Chorągwi :-)
>SW

Dokładnie... potraktujcie zatem mój post jako "akcję edukacyjną" :)

Mariusz Bezdzietny