=?ISO-8859-2?Q?[Czuwaj] Wychowanie doros=B3ych, "wychowanie do

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Czw, 17 Gru 2009, 14:35:49 CET

W dniu 17 grudnia 2009 13:31 użytkownik  <greegors w icpnet.pl> napisał:
> wprowadzenie zmian w
> celach działania ZHP zapisanych w Statucie, Piotr Kowalski zaprotestował
> przeciwko
> dopisania do celów "działalności na rzecz osób w wieku emerytalnym" -
> mówiąc że według
> niego nie istnieją teorie pedagogiczne, które zakładały by możliwość
> wychowania osób
> dorosłych.
> istnieją.
>>

> Problem jest w ogóle sztuczny i niewłaściwie postawiony. Przecież
> "działanie na rzecz" nie jest tym samym co "wychowywanie".

Ja się tu zgadzam - nie po raz pierwszy ;) - z Grzegorzem.

A co do samego wychowania - jak mówiłem nie jestem w ogole
specjalistą. Ale wydawało mi się, że wychowanie polega bardziej na
kształtowaniu postaw, tym różni się od kształcenia dorosłych, czy ich
aktywizacji po prostu.