=?ISO-8859-2?Q?Re: [Czuwaj] Wychowanie doros=B3ych, wychowanie do staro=B6ci i harcerscy s=eniorzy?=

steppenwolf44 w op.pl steppenwolf44 w op.pl
Czw, 17 Gru 2009, 16:59:42 CET

 > A co do samego wychowania - jak mówiłem nie jestem w ogole
 > specjalistą. Ale wydawało mi się, że wychowanie polega bardziej na
 > kształtowaniu postaw, tym różni się od kształcenia dorosłych, czy ich
 > aktywizacji po prostu.
 >
 > g00rek

O tym też pisałem w moim meilu. To czym jest wychowanie, zależy od przyjętej definicji tego pojęcia. W każdym razie pisałem nie tylko o kształceniu (a właściwie - to w bardzo niewielkim stopniu było o kształceniu dorosłych) tylko o kształtowaniu postaw, rozwoju społecznym i moralnym osób dorosłych. Choć to kształtowanie postaw i rozwój można osiągnąć właśnie POPRZEZ to, co Ty określiłeś jako "aktywizowanie".
Ale oczywiście jeśli chcesz, mogę rozwinąć temat i napisać jeszcze więcej o kształtowaniu u osób dorosłych postaw i ich rozwoju społecznym i moralnym.

Michał