[Czuwaj] 6-latki do... druzyn?

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Czw, 24 Gru 2009, 11:45:14 CET

Dnia 24-12-2009 o 01:03:52 Antoni Kurek <kurson w o2.pl> napisał:

> Od jakiegos czasu nurtuje mnie pewna kwestia. Mianowicie, jak wiemy, juz
> teraz niektore (rodzice maja prawo je wyslac, ale nie ma obowiazku)
> szesciolatki ida do szkol, a w roku szkolnym 2011/2012 juz wszystkie
> (obowiazkowo) dzieci zaczna edukacje o rok wczesniej. Wszystko pieknie
> dopoki mowimy o "lataniu dziury demograficznej" itd, ale ja sie
> zastanawiam, czy to nie bedzie mialo negatywnych konsekwencji dla
> harcerstwa.
itd.

Dziękuję Ci za tę wypowiedź. A już myślałem, że tylko ja mam ten problem,
bo nasz Związek jakby tematu nie widział. Podpisuję się pod każdym Twoim
słowem. Wprawdzie zastępowych mam starszych - o rok, dwa, trzy od
czwartoklasistów, ale problemy występują tak samo. Jest nawet tendencja,
wśród części rodziców, by nie wysyłać aktualnych czwartoklasistów na obóz,
bo, biedactwa, nie dadzą sobie rady. Strach pomyśleć, co będzie, jak wiek
czwartoklasistów obniży się o rok. Nie da się pracować tymi metodami,
które stosujemy.

btw. Zbieżność nazwy niniejszej listy dyskusyjnej z miesięcznikiem
instruktorów ZHP, według mnie, jest dość przypadkowa. Tzn. i lista, i
miesięcznik wybrały sobie za nazwę słowo pozdrowienia harcerskiego, ale
tylko tyle.

Dobra, pogadamy po Nowym Roku. Teraz święta, potem biwak dla zastępowych,
potem podyskutujemy.

Z najlepszymi, świątecznymi życzeniami. Pogodnych, rodzinnych, spokojnych
świąt Bożego Narodzenia, wszystkim z listy Czuwaj życzy

Darek B