Odp: [Czuwaj] program w druzynach?

Anna Michalina Nowakowska michalina32 w wp.pl
Nie, 1 Lut 2009, 21:49:20 CET

Dnia 1-02-2009 o godz. 21:18 seascout w o2.pl napisał(a):

> Konkludując. Jeśli zgodnie z tym co uchwalono w 2005, program to >
metoda, narzędzia i treści programowe, to stoimy na jednej nodze (z >
tych trzech). Mamy dość dobrze opisana metodę, mamy instrumenty - >
określone, ale nie ewaluowane od jakiegoś czasu i mamy treści, które >
są pochodną instrumentów i które... w opinii wielu - są delikatnie >
mówiąc - słabe

Rafał,
ja nie do końca się z Tobą zgadzam w tym punkcie.
Uważam, że metoda jest dosyć ogólnie opisana - 4 elementy, 7 cech :)
Metodyka harcerska jest opisana jeszcze słabiej, a właściwie opisana
wielokrotnie, ale czasem sprzecznie.
Metodyka starszoharcerska.........
no....................................

Jeżeli kluczową formą pracy harcerzy starszych jest poszukiwanie, to
....... co przez to rozumiesz?? bo ja nie potrafię tego przełożyć na
wiele ciekawych propozycji :)

marzy mi się opisanie metodyk harcerskiej i starszoharcerskiej od nowa,
wyczerpująco, na dzień dzisiejszy, w wersji dla idealnej i nieidealnej
drużyny z propozycją jak powinno to ewoluować

Ot: jeden z czterech elementów metody harcerskiej to SYSTEM MAŁYCH GRUP.
W większości drużyn nie funkcjonuje (żałuję, że nie mam na to dowodów w
postaci badań).
I NIC. JEDEN Z PODSTAWOWYCH SKŁADNIKÓW PRZEPISU NIE DZIAŁA, A MY NIC Z
TYM NIE ROBIMY!
A mi się marzy poradnictwo dla drużynowych, namiestników i całej
organizacji: JAK TO ZROBIĆ, ŻEBY DZIAŁAŁO.

pozdrawiam
Ania

Twoja rodzina na bliscy.pl
Zobacz: