[Czuwaj] Program

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Nie, 1 Lut 2009, 23:14:25 CET

W dniu 1 lutego 2009 12:39 użytkownik Janusz Sikorski <jsikorski w wp.pl> napisał:

> Zgadzam się Michale że człowiek od programu w GK to ważna sprawa ale to czym
> winien się zajmować w pierwszym rzędzie chyba nas różni :)

Chciałem napisać o instrumentach, ale post był długi, a jak pisałem
część zawrę w artykule.
Oczywiście, że przede wszystkim instrumenty!

Podstawowym błędem w ZHP jest częste rozgraniczanie - PROGRAM i METODYKI.

Program to WSZYSTKO. Narzędzia metodyczne powinny stanowić SZKIELET
(framework) programu i zmieniać się razem z programem, jak to
powiedział BP, co najmniej raz na 5 lat!

To nie jest tak, że stopnie będziemy mieli te same, wymagania te same,
tylko zamiasy telefonów polowych wprowadzimy komórki...

Potrzeby się zmieniają, realia się zmieniają, otoczenie się zmienia,
wszystko się zmienia... W Irlandii jakiś czas temu nagle stworzono od
podstaw zupełnie nowy program. Stopnie, podział wiekowy, nazwy,
wymagania, wszystko. U nas coś takiego to TOTALNE SCIENCE FICTION.
Zruinowałoby to życie i wspomnienia nie jednemu leśnemu dziadkowi.

A to przecież on jest najważniejszy, zgodnie z panującą w ZHP iście
sowiecko-wojskową hierarchią.
Salutować! :)