[Czuwaj] nowy rozkaz

Marabut marabut w inetia.pl
Sob, 31 Sty 2009, 09:45:35 CET

Witajcie,
Może niezręcznie wypowiadać się osobie spoza ZHP.
Ale czekałem na ten głos.
Rzeczywiście, program w harcerstwie powstaje w drużynach. Związek jako taki
może podsuwać propozycje, wskazywać ważne kwestie ale i tak dla konkretnej
drużyny nie powinno i nie ma to charakteru tworzenia programu.
Robotą Związku natomiast jest kształcenie instruktorów (zadajcie sobie
pytanie o efektywność kursów albo o to czy Związek tworzy ciekawe pomoce w
postaci podręczników dla drużynowych), dostarczanie im użytecznych narzędzi
(odpowiednio skonstruowane systemy stopni i sprawności) i stwarzanie klimatu
do pracy (poczucia braterstwa i pozytywnej motywacji).
A program Związku ?
Mogę Wam napisać piękny program: 100 stron, kredowy papier, dobre zdjęcia,
10 000 egzemplarzy.
Tanio policzę i to tylko za sam druk :-)
I co z tego wyniknie ?
Dla drużyn ?

M-but

> Ależ program związku jest w drużynach...
>
> Jędrzej KUNOWSKI

[TM]

Myślę,

> że zamiast "młodych intelektualistów" bardziej pożyteczni byliby ludzie,
> którzy potrafią wbić gwóźdź, wiwiercić wiertarką dziurę w ścianie, albo
> napisać pismo urzędowe, czy porządnie rozliczyć obóz. To są jak
najbardziej
> umiejętności potrzebne do życia w spoleczeństwie. Umiejętność rozpalenia
> ogniska 1 zapałką nie na pewno.
> Andrzej Jąderko

Takiego,
Sasa