Re: [Czuwaj] Pytanie do GK, było: posredniosc w wyborach

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Pon, 1 Cze 2009, 10:23:45 CEST

W dniu 1 czerwca 2009 00:00 użytkownik Przemysław Marchlewicz
<przemyslaw.marchlewicz w zhp.pl> napisał:
> to ja odpowiem,

> 2. GK w mojej ocenie powinna być silna i mieć silny mandat- wolę aby
> pochodził on od Zjazdu. Siła GK to jednak przede wszystkim uprawnienia
> nadzorcze wobec chorągwi (które, chorągwie, są jak wiemy lepsze i gorsze), a
> te w projekcie Statutu zostały de facto zlikwidowane i to mi się nie podoba.

Przemek, ale powiedz otwarcie, czy społeczna GK to rozwiązanie na
dłuższa metę realne? Bo według mnie nie.
Jesteście dość specyficzną grupą ludz, większość z was ma niezależne
biznesy i nielimitowany czas pracy. Poświęcacie czas który wam zostaje
na harcerstwo - czasem w dziwnych godzinach - wiem, wiem, to w sumie
Wasza sprawa, ale ja zastanawiam się nad rozwiązaniem modelowym. Nie
wiem o ile między bajki a ile nie można włożyć wasze nocne spotkania,
ale ja nie chciałbym żeby GK tak pracowała...

To jest mnóstwo pracy i dlatego organizacje podobnych wielkości mają
płatny, mianowany zarząd.
Nie wszyscy też mają wolne zawody i biznesy, więc znacząco ograniczamy
liczbę kandydatów mogących do takiej GK kandydować.

g00rek

P.S. Nie rozumiem arugemtnu o likwidacji chorągwi w nowym statucie.
Choć uważam je za najmniej potrzebne ogniwo (po drużynach, hufcach i
władzach naczelnych) to jednak oddano i m w projekcie połowę RN - to
chyba "trochę" dalekie od likwidacji?