[Czuwaj] posredniosc w wyborach

Piotr Kołodziejczyk kip.kolodziejczyk w gmail.com
Pon, 1 Cze 2009, 15:35:17 CEST

W dniu 1 czerwca 2009 15:16 użytkownik Marcin Skocz <skocz w post.pl> napisał:

> Jedyne pytanie, które mi się ciśnie na usta, to kto to według Ciebie jest
> instruktor?
> Bo dla mnie instruktor to właśnie wychowawca. Wychowawcą nie jest wędrownik,
>  tylko osoba, która została przez organizację uznana za właściwą do
> prowadzenia takich działań, czyli za instruktora. Czy zgodziłbyś się z tym?

Tak, ale to organizajca rekami komendanta hufca mianuje rowniez osoby
nie majace stopni i w tym sensie robi z nich wychowawcow. Jak dla mnie
to jest ok.

> A w tej chwili mamy taką sytuację, że właściwie najbardziej popularnym
> modelem jest uczenie się w działaniu, piękne na pewno i osadzone w metodzie
> harcerskiej. Tylko czy na pewno właściwe w przypadku wychowywania?
> Być może należy zlikwidować system stopni, może warto uprościć wymagania i
> wprowadzić pewną mechaniczność w przypadku przewodnika, a nawet dopuścić
> zdobywanie w trybie ekspresowym dla osób z doświadczeniem pedagogicznym czy
> innym, ale niech wychowawcami będą instruktorzy. A każdy, kto ma problem z
> tym, żeby się zabrać za zrobienie stopnia będzie się mógł fenomenalnie
> [...]

Ja wlasnie postuluje, pogrzebmy, poprawmy system stopni (moze
zlikwidujmy), zamiast umieszczac to w statucie. Bo umieszczenie w
statucie nic nie poprawiw kwestii robienia stopni, a zepsuje inna
wazna rzecz - czyli glosowanie szefow pjo - co swietnie napisal
MaciekS

admiral