[Czuwaj] Razem89 - dziękujemy za 20 lat wolności

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Pią, 5 Cze 2009, 17:55:18 CEST

> :)
> No więc w jednej z miejsowości na południu województwa mazowieckiego, w
> jednym z liceów, uczy nauczycielka historii, która tłumaczy uczniom, ze w
> powstaniu w szarych szeregach walczyli harcerze z ZHR.

Zabawne.
Ale po pierwsze, chyba za to nie można winić druhen i druhów z ZHR, tylko
ewentualnie tych, którzy dali tej pani dyplom wyższej uczelni.

A po drugie, w kontekście tego, że dziękujemy za 20 lat wolności (jak w
temacie maila), to trochę głupio mi się zrobiło. Darujmy sobie prztyczki w
nos. Ja te 20 lat temu z niedowierzaniem słuchałem, jak szanowany nader
przeze mnie druh mówił, że przez te 35% miejsc w Sejmie to może coś
pomalutku uda się załatwić. Ale że PRL się skończy? Że Armia Radziecka
wyjedzie? Że każdy będzie mógł mówić wszystko? Że pies z kulawą nogą się
nie zainteresuje, jak przejeżdżam granicę czeską, słowacką czy austriacką?
To się nikomu nie śniło w największych marzeniach. Razem - dziękujemy za
20 lat wolności.

Serdecznie pozdrawiam tych co pamiętają. Tych, co nie pamiętają, bo za
młodzi - także.

PS. Do Marabuta: Wyciągnąłem właśnie Twoje "Rozmowy z drużynowym". Z
tamtego czasu właśnie. Gawędy metodyczne zamierzam wykorzystać w trakcie
kursu, który jutro zaczynam prowadzić. Nic dodać, nic ująć, także dziś.
Mam nadzieję, że mogę?

Czuwaj!

Darek