[Czuwaj] posredniosc w wyborach

niemy13 w wp.pl niemy13 w wp.pl
Wto, 9 Cze 2009, 10:44:48 CEST

> [...]
> których chętnie bym zagłosował w wyborach bo ich cenię.
>
> Dlaczego tak niektórzy instruktorzy boją się demokracji, która
> pozwala wybierać.
>
> Zamiast krzyczeć o kadencyjności może warto zabrać się do pracy w
> środowisku
> i przekonywać argumentami swojej pracy a nie twierdzeniem, że ktoś
> jest za długo na funkcji i trzeba dać szansę innym.
>
> Dobry lider sam się obroni - nie trzeba mu podstawiać stołka, aby
> wdrapał się na konia. Chyba, że ma się tak słabe argumenty, że
> ledwie garstka je popiera - no ale to chyba świadczy o miałkości

Nie do końca się zgodzę. Jestem w dosyć sporym hufcu, w którym przez 15
lat komendant wmawiał (skutecznie) wszystkim, że nie każdy da sobie radę
z tą funkcją. Do tego prowadził skuteczną (choć nie zamierzoną) politykę
kadrową tzw. "twardej ręki", 70% średniej kadry czyli takiej która
rzeczywiście mogłaby przejmować funkcję po prostu pożegnała się z taką
atmosferą i odeszła.
Gdy kadencyjność wymusiła zmianę, okazało się, że da się powołać
wszystkie namiestnictwa i działają całkiem nieźle, że można budować
atrakcyjny program na poziomie hufca i zrobić skuteczne kształcenie
(kurs drużynowych, warsztaty itp.)
W takim hufcu ten kto ma władze, ma kilkukrotnie lepszą pozycję do tego
by starać się o przedłużenie swojej kadencji, tak samo jest przecież w
chorągwiach.

>społeczna rada zatrudniająca komendanta (najlepiej wybieranego w >drodze
konkursu) -będzie dobry, to się obroni, nie będzie dobry, to >się go
zwolni i poszuka lepszego, ale nie w żadnym razie nie może >mieć on
wpływu na decyzje rady.

Dlatego konkurs na szczeblach chorągwi i GK jest chyba najbardziej
sensownym pomysłem. Bo nie do końca jest tak, że "dobry lider sam się
obroni"

Piotr Jurgielewicz

Wygraj aż 10 000 złotych lub inne nagrody!
Posadź drzewo i weź udział w konkursie - Kliknij:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fkonkursbliscy.html&sid=760