[Czuwaj] Re: Być instruktorem

Tomasz Chabinka tchabinka w dhwatra.com
Czw, 18 Cze 2009, 15:41:48 CEST

Janusz Sikorski pisze:
> Moim zdaniem należy dokonać głębokich zmian w systemie stopni
> instruktorskich. Po pierwsze należy z nich wyrzucić wszystkie elementy
> wiążące sie z pracą nad sobą. W tej chwili traktujemy dorosłych ludzi
> jek dzieci z przedszkola.
> Czy naprawdę nie można uwarunkować zdobycia pwd posiadaniem HO a phm HR
> i dać sobie spokój z nadmiernym rozbudowywaniem prób instruktorskich?

O ile zgadzam się z tym, że można odrzucić część wymagań (praca nad
sobą), to powiązanie pwd = HO i phm = HR wydaje mi się dosyć ryzykowne.
Z tego co wiem to stopnie harcerskie można zdobywać do 26 roku życia.
Tworząc to przyporządkowanie możemy zamknąć się na instruktorów spoza,
którzy do ZHP wstępują już jako dorośli.

--
Czuwaj!
Tomasz Chabinka

"Ukochanie i odczucie idei bardziej ją wcieli w życie niż
najokrutniejsze regulaminy." Andrzej Małkowski