[Czuwaj] Odkrycie

Piotr Kołodziejczyk kip.kolodziejczyk w gmail.com
Pią, 20 Mar 2009, 14:44:56 CET

W dniu 20 marca 2009 13:43 użytkownik Rafal <seascout w o2.pl> napisał:
> Admirał,
>
> Tak jak McDonalds nie opatentuje nazwy "hamburger", tak my nie opatentujemy
> nazwy harcerz.
>
> Bo tu chodzi o uzycie znaku, naszego własnego, a nie słowa.

Ale ja wlasnie nie chcialbym, by harcerze byli jak MCDonald...

> A odszkodowanie nie jest formą zarabiania piniędzy! Tylko naprawienia
> szkody. Mozna sie umówic na inna forme niż pieniądze, jesli kogoś tak
> parzą...

Wieksza szkode kazdego dnia robia sobie sami harcerze wychodzac na
ulice, niz to wydawnictwo.
O jakiej szkodzie ty mowisz? Nie ma dla zhp czy harcerstwa roznicy w
wizerunku, czy tam jest to zdjecie krzyza, czy go nie ma. chyba, ze
tak jak kpilem opatentujesz rowniez slowo harcrstwo, finke, i
stokrotke....

> A co do piosenek. Ktoś ma do nich prawa autorskie. I jeśli wydawca opłacił
> te prawa, to nich sobie wydaje co chce! Byle zgodnie z prawem.
nalepka zaiksu jest wiec cos tam z prawami autorskimi bylo. zupelnie
inaczej niz w przyadku wiekszosci spiewnikow harcerskich...

> A tak na marginesie - co Ty proponujesz? Żeby w ogóle znaki ZHP nie były
> chronione? Żeby kazdy mógł ich sobie uzywać? Tak zamiast krytyki - przedstaw
> jakies rozwiązanie pls...

Rafal, pisalem o tym juz wiele razy. Po prostu sadze, ze znak KH jest
znakiem wszystkich harcerzy. I nie wolno go nikomu zawlaszczac. Jedyne
sensowne skorzystanie w tym kontekscie z ochrony znaku widze w
sytuacji, gdy jakis "sprytny" przesiebrioca  przywali z naprawde
grubej rury (np. pompa do szamba "harcerzyk") - organizacje harcerskie
razem i publicznie zaprotestuja, a moze i pojda do sadu. Wtedy inny
sie nie odwazy a i opinia publiczna takie dzialanie ochoczo podchwyci.

Zhp ma swoja zastrzezona pogieta zielona lilijke i niech sie jej
trzyma. Ciekawe tylko, czy sa chetni by za jej pomoca dodac sobie
troche sprzedazy....

 admiral