[Czuwaj] daty obrzędowe a HR

greegors w icpnet.pl greegors w icpnet.pl
Śro, 25 Mar 2009, 10:17:23 CET

> A może zamiast wojenne to pokojowo? np. 31 sierpnia i rocznica
> porozumień? Ale niee. Przecież nie było krwi. To co tu wspominać.
> Kowlak

No cóż - mogę powiedzieć że się tylko cieszę z tak dużego zainteresowania
czasopismem "Harcerz Rzeczypospolitej", a zwłaszcza terminami publikacji
kolejnych numerów, i jak rozumiem także z zainteresowania ich treścią. Do
września jeszcze daleko, zapraszam więc do lektury numeru 1/2009 a za
około 4 tygodnie także numeru 2/2009. Na razie daty są jak najbardziej
pokojowe (chyba że weźmiemy pod uwagę krew tego smoka którego zabił święty
Jerzy ;-) Jeszcze raz dziękuję za wszystkie uwagi i widoczne z nich
zainteresowanie naszym skromnym dwumiesięcznikiem. Informuję uprzejmie, że
mamy także forum (www.kpw.org.pl) na którym można wpisywać uwagi pod
adresem redakcji.

A co do września... No cóż. Pozwolę sobie zwrócić uwagę że na 6 do tej
pory zaplanowanych dat 4 mają charakter zupełnie niehistoryczny,
niepolityczny i niemilitarny (poza tym nieszczęsnym smokiem). Data
historyczna 11 XI to raczej optymistyczna data sukcesu, nie klęski i
tragedii, a krwi tego dnia przelano niewiele (na Zachodzie 11 XI jest
obchodzony jako dzień zakończenia Wielkiej Wojny).

W 2009 przypada 70 rocznica wybuchu II wojny światowej, która już teraz
wzbudza duże zainteresowanie społeczne i odgrywa znaczącą rolę w tzw.
polityce historycznej w skali kraju i Europy (vide spory o film  nt.
Westerplatte i Muzeum II w.ś. w Gdańsku). Jest to także okrągła rocznica
podjęcia akcji przez Pogotowie Harcerek i Pogotowie Harcerzy.  Jakkolwiek
by nie patrzeć, data bardziej związana z harcerstwem niż 31 VIII (który
skądinąd można wziąć pod uwagę w przyszłości także).

GS
www.hr.bci.pl