Re: [Czuwaj] Porównanie

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Czw, 14 Maj 2009, 12:54:46 CEST

W dniu 14 maja 2009 12:50 użytkownik Program <program w zhp.wlkp.pl> napisał:

> Zapytałem o temat przemyśleń, bo ten obrazek to jest dość prymitywna
> propaganda .
> Rozumiem, że komuś moze sie nie podobac Muzeum Powstania Warszawskiego
> i projekty edukacyjne tam realizowane. Ale porównywane afrykańskich dzieci
> siła porywanych z rodzin i "przerabianych" na bezwolne maszyny do zabijania
> (między innymi przez zmuszanie do mordowania cywili)
> z harcerzami z Szarych Szeregów uczestniczących w powstaniu, jest po prostu
> niesmaczne i raczej nie pobudzający do przemyśleń.
> Chyba, że do przemyśleń, jak daleko można sie posunąc w manipulacji.
> [...]

Owszem moim zdaniem komentarz autora jest przegięciem i się z nim nie
utożsamiam.

Natomiast dla mnie zło w postaci afrykańskiego dziecka z karabinem i
zło w postaci polskiego dziecka z karabinem jest takie samo. Zło dla
dziecka.

Poza tym nie wiesz czy dzieci ze zdjęć nie bronią akurat swojej wioski...