Re: [Czuwaj] Porównanie

Kasia Kapica kasia.kapica w wp.pl
Czw, 14 Maj 2009, 14:28:04 CEST

G00rku, zauważ że (uogólniając) Polacy, większość spraw rozpamiętują
przez wiele lat. Przykładów jest krocie. Tymczasem historia jest
dziedziną przodującą w rozpamiętywaniu. A tutaj przykład jest konieczny.
Archiwa IPN. Czy nie łatwiej byloby zapomnieć o tym wszystkim? Otworzyć
archiwa IPNu i od razu zniszczyć akta? Po co rozpamiętywac historie
sprzed tak wielu lat? Pytam się ja, po co? Do walki polityków? Bezsens.
Ale nie o tym ta dyskusja. Ta różnica, o kórej piszesz g00rku, wynika z
mentalności nas Polaków i ich-Chorwatów. Jest zupełnie inna. Dla nich,
którzy wojnę przeżyli na własnej skórze, jest ona przestrogą na tyle, że
nie muszą o niej "trąbić" na prawo i lewo. Oni chą się cieszyć każdym
dniem, każdą chwilą, bo maja świadomość, że wojna w każdej chwili może
wrócić. My natomiast, kolejne juz pokolenie Polaków, wychowanych w
środowisku bez tejże wojny... Może jest to sposób na pamięć o tragedii?
Nie wiem, ale wiem, że tak było, jest i będzie w historii, że Polacy
rozpamiętują wiele spraw, głównie związanych z historią i polityką:/

Pozdrawiam:-)

Człowiek Pająk w akcji - zobacz zdjęcia - kliknij:
http://klik.wp.pl/?adr=http%3A%2F%2Fcorto.www.wp.pl%2Fas%2Fe5.html&sid=727