[Czuwaj] Porównanie

Czw, 14 Maj 2009, 16:07:20 CEST

Kasia Kapica pisze:
> Archiwa IPN. Czy nie łatwiej byloby zapomnieć o tym wszystkim? Otworzyć archiwa IPNu i od razu zniszczyć akta? Po co rozpamiętywac historie sprzed tak wielu lat? Pytam się ja, po co?
W tych aktach są dowody także na zbrodnie kryminalne (morderstwa,
wymuszenia, pobicia, kradzieże). Wydaje mi się, że nie można ofiarom lub
rodzinom tych ofiar odbierać prawa do ustalenia i osądzenia sprawców.
Nie każdy musi podzielać pogląd, że należy przebaczyć prześladowcom i
nie dochodzić praw.

Z drugiej strony wydaje mi się, że także z racji politycznych niszczenie
tych akt byłoby niesłuszne. Informacje, które są w tych aktach posiadamy
nie tylko my, ale na pewno także nasi sąsiedzi z demoludów. Łatwo sobie
wyobrazić, że na stanowisko ministra gospodarki zostaje wybrany ktoś o
kim kompromitujące szczegóły posiada wywiad rosyjski i szantażuje go aby
podejmował decyzje korzystne dla Rosji. Jest mniejsza szansa na taki
scenariusz, jeżeli i nasz wywiad ma takie informacje.

--
parasol
hm Marcin Bednarski