Re: [Czuwaj] Porównanie

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Czw, 14 Maj 2009, 16:10:55 CEST

W dniu 14 maja 2009 16:07 użytkownik  HARCMISTRZ Marcin Bednarski
<parasol w harcerstwo.net> napisał:

> Z drugiej strony wydaje mi się, że także z racji politycznych niszczenie
> tych akt byłoby niesłuszne. Informacje, które są w tych aktach posiadamy nie
> tylko my, ale na pewno także nasi sąsiedzi z demoludów. Łatwo sobie
> wyobrazić, że na stanowisko ministra gospodarki zostaje wybrany ktoś o kim
> kompromitujące szczegóły posiada wywiad rosyjski i szantażuje go aby
> podejmował decyzje korzystne dla Rosji. Jest mniejsza szansa na taki
> scenariusz, jeżeli i nasz wywiad ma takie informacje.

No właśnie ja bym nie porównywał tych dwóch spraw. Archiwa IPN i
wybaczanie tym co zawinili to inny temat (długi i chyna nie na to
forum do końca).

Czym innym jest pamiętanie o tych co zawinili, a czym innym pamiętanie
o tragedii i wykorzystywanie tego (lub unikanie tego jak w przypadku
choćby Chorwacji) lub unikanie tego, w programie.