[Czuwaj] posredniosc w wyborach

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Sob, 30 Maj 2009, 21:43:21 CEST

W dniu 30 maja 2009 21:32 użytkownik Grzegorz <goja73 w poczta.onet.pl> napisał:

> [[Grzegorz] ] Michał, chyba trochę to za bardzo uprościłeś, bo wychodzi, że
> instruktor, który przestał działać w drużynie, czy szczepie może już być
> tylko urzędnikiem - bardzo ograniczyłeś harcerską służbę - ciekawe, gdzie
> np. wsadzisz instruktorów związanych z kształceniem?
> Rozumiem, że dalej mają pełnić służbę, bo przecież nie zostaną urzędnikami
> (w mojej chorągwi nie znalazłem koryta)
> i mają przekonywać drużynowych w jaki sposób będą ich kształcić - taka
> trochę robi się dziwna ta służba, co?
> Będą kształcić z tego czego chcą drużynowi, tylko co się stanie jak
> [...]

Jeśli mędrzec jest mędrcem to nie musi mieć prawa głosu. On przekona
innych do swoich racji. Może natomiast nie być mędrcem, tylko starym
mądralą, który chce porządzić.

Chcę oddać głos młodym. Żadna organizacja na tym źle nie wyszła. Są za
to jakoś dynamiczniejsze, bardziej otwarte i mniej skostniałe.

Nie boję się tego, że nagle 16 latek stwierdzi że go metod anie
interesuje. On zazwyczaj wtedy odejdzie. Boję się tego, że 60 latek
stwierdzi że trzeba wrócić do tego jak było kiedyś. Bo było lepiej.

NAJWAŻNIEJSZY jest harcerz/harcerska. Potem ci którzy ich wychowują.
Cała reszta im tylko służy. Tylko, TYLKO, TYLKO! Nie ma innej opcji.
Im dalej jest ktoś od drużynowego tym bardziej urzędnicza jego
funkcja.

Grzegorz, gdyby wszystkie, ale to wszystkie struktury padły, gdyby
padły nagle choragwie, hufce, Główna Kwatera, CKR, NSH - WSZYSTKO, to
ja myślę że mimo wszystko, w całej Polsce, w piątki (czy inny dzień)
odbyły się zbiórki. Normalne zbiórki. Oni by tego zbyt szybko nie
zauważyli :) I całe szczęście. A my czasem o tym zapominamy.