[Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

Pon, 12 Paź 2009, 11:03:58 CEST

niemy13 w wp.pl, poniedziałek, 12 października 2009:

> Nadal potwierdza to co powiedziałem, że skauting uważa konstrukcję Boga
> za coś niezbędnego. Natomiast nie bierze pod uwagę, że jest dosyć spora
> grupa (nadal dyskryminowana) -  świadomych ateistów.

Jest dokładnie tak jak piszesz, że skauting tak uważa. Najistoteniejsze wydaje
mi się założenie, że źródło zachowań moralnych jest pozamaterialne, nie jest
przedmiotem umowy społecznej, ale wynika z jakiegoś pozamaterialnego porządku.
To czy jest to Prawo Karmy czy Objawienie jest już sprawą osobistą skautów.

Skauting bieże pod uwagę istnienie ludzi, którzy nie uznają tezy
przedstawionej powyżej. Tyle, że oni po prostu nie powinni być skautami, bo
nie wyznają tych samych co skauci zasad. Podobnie jak skautem nie powinien być
człowiek, który świadomie wyznaje idee skrajnego egoizmu jako najlepszego
sposobu organizacji społeczeństwa.

To w sprawie istoty sprawy. Być może Ci się nie mieści w głowie, że skauting
może stawiać przed swoimi członkami jakieś wymagania światopoglądowe, ale tak
właśnie jest. Ateista (świadomy jak piszesz) nie może być skautem.

A w temacie pobocznym: Uważam, że mocno przeceniasz liczebność tej grupy jak
to nazywasz "świadomych ateistów",  a już dyskryminacja jakiej rzekomo doznaje
ta grupa to czysta fantastyka.

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net