Re: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

harclot harclot w poczta.onet.pl
Wto, 13 Paź 2009, 10:04:00 CEST

----- Original Message -----
From: <niemy13 w wp.pl>
To: <unlisted-recipients:>; <no To-header on input>
Sent: Tuesday, October 13, 2009 12:39 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

> Chodzi mnie jedynie o to, że proszę o podanie konkretnego argumentu
> (przepisu?) gdzie jasno stoi - ateistom wstęp wzbroniony. Ja nigdzie
> tego nie znalazłem, jeśli ktoś twierdzi że jest inaczej to na jego
> barkach spoczywa (chyba?) obowiązek udowodniania, że jest inaczej.

------------cytat----------------
Konstytucja i prawa
Światowej Organizacji Ruchu Skautowego

KONSTYTUCJA
ARTYKUŁ II

Zasady
1. Ruch Skautowy opiera się na następujących zasadach:
- SŁUŻBA BOGU
Stosowanie się do zasad duchowych,
lojalności wobec religii, która je wyraża
oraz przyjęcie obowiązków stąd wynikających;

---------------------------

Co w połączeniu z fragmentem
"Fundamentalnych Zasad Ruchu Skautowego" opublikowanych
przez Światowe Biuro Skautowe:

----------------------------
Należy podkreślić, ze przeciwieństwie do tytułu,
można nie używać słowa "Bóg"
- w celu ułatwienia zrozumienia, że chodzi również o religie,
które nie są monoteistyczne, jak np. hinduizm,
lub te, które nie uznają osoby Boga, jak buddyzm.

Zapytany, kiedy religia weszła do skautingu,
Robert Baden-Powell odpowiedział:
"Religia nie weszła. Ona już jest w nim. Jest to podstawowy
czynnik, stanowiący podstawę skautingu i guidingu".

Dokładna analiza słów Roberta Baden-Powella
ukazuje podstawową dla skautingu koncepcję siły wyższej nad człowiekiem.
Wychowawcze znaczenie polega na udzieleniu pomocy młodym ludziom
w zrozumieniu świata materialnego i badaniu duchowych wartości życia.

Jeśli przyjąć że ateizm neguje ten
"...podstawowy czynnik, stanowiący podstawę skautingu i guidingu...",
oraz
"... podstawową dla skautingu koncepcję siły wyższej nad człowiekiem ..."
to chyba będziesz miał "jasność w temacie" ?

Pozdrawiam
Czesław