Odp: RE: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

niemy13 w wp.pl niemy13 w wp.pl
Wto, 13 Paź 2009, 10:09:34 CEST

> a skad Ty Piotrze masz taka interpretacje Przyrzeczenia? Może ja
> zacytuj to będzie nam latwiej rozmawiac

Tak interpretuję Podstawy Wychowawcze gdzie nadal widnieje zapis bądź,
który ja akurat interpretuję, że nie trzeba wierzyć w Boga. Cytat który
wszyscy już znają:
służba Bogu – wynikająca z wiary bądź osobistego stosunku do
duchowych wartości życia – takich jak: miłość, prawda, dobro,
sprawiedliwość, wolność, piękno, przyjaźń, braterstwo, nadzieja,

> ja mysle, ze to troche nie tak - skauting nie dyskryminuje ateistow,
> on ich po prostu nie przyjmuje w swoje szeregi, chyba ze ateista ma wole
> do okreslenia się jako poszukujacy wiary - wtedy skauting jest dla niego
> otwarty.
> A zupelnie czym innym, powtarzam, jest sytuacja ateistow w naszej
> organizacji
> którzy sa w niej przed zjazdem w 1995 roku - maja pelnie praw w ZHP jeśli
> respektuja wszystkei obowiazujace w niej zapisy, w tym jednoznacznie
> rozumiane Przyrzeczenie.

Czyli ktoś kto poszukuje jeszcze (i nie wiadomo co znajdzie) może być
skautem, a ktoś kto już znalazł i twierdzi, że nie ma boga, nie może być
skautem. Rzeczywiście jasno to wynika z zapisów które zacytowałeś. Co
niestety utwierdza mnie w przekonaniu, że to smutne. Powinienem teraz
poczuć się czymś gorszym, bo skautingowi nie mieszczę się w głowie.
Ja wiem, że to spór ideologiczny i w gruncie rzeczy jest małe
prawdopodobieństwo żeby mnie ktoś próbował ze Związku usunąć. Niemniej
jednak... sam nie wiem...smutno.

Piotr Jurgielewicz

Ona zrezygnowała z depilacji bikini
On uważa, że to takie... pierwotne