Odp: RE: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

Wto, 13 Paź 2009, 12:07:47 CEST

niemy13 w wp.pl, wtorek, 13 października 2009:
> Co
> niestety utwierdza mnie w przekonaniu, że to smutne. Powinienem teraz
> poczuć się czymś gorszym, bo skautingowi nie mieszczę się w głowie.
> Ja wiem, że to spór ideologiczny i w gruncie rzeczy jest małe
> prawdopodobieństwo żeby mnie ktoś próbował ze Związku usunąć. Niemniej
> jednak... sam nie wiem...smutno.

A nie jest Ci smutno, że nie możesz należeć do MENSY?

A załapałbyś się do Związku Szlachty Polskiej? To dopiero woła o pomstę do
Brukseli.
http://www.szlachta.org.pl/dokumenty/statut-zwizku-szlachty-polskiej.html.

----------
Rozdział III Członkowie

Związku może zostać przyjęta osoba:
1) pochodzenia szlacheckiego w linii męskiej (syn lub córka ojca szlachcica),
2) która ukończyła 18 rok życia,
3) zgadzająca się z postanowieniami statutu i deklaracji programowej,
4) uznająca za fundamentalne wartości wyrażone w haśle „Bóg, Honor, Ojczyzna”.
----------
Dodatkowo chciałbym napisać, że nieprawdą jest stwierdzenie "skautingowi nie
mieszczę się w głowie". Właśnie wydaje mi się, że takie jasne postawienie
sprawy jest wyrazem świadomości, że są też ludzie, którzy myślą inaczej i
dlatego jasno określamy nasze zasady, żeby się nikt nie pomylił przystępując
do nas. A za to, że nie znałeś tych zasad, albo nie zdawałeś sobie sprawy z
radykalnej wymowy dokumentów, to chyba możesz podziękować marksitom, którzy po
chcieli ruch skautowy zawłaszczyć dla siebie.

Kompletnie nie pojmuję też Twojego poczucia gorszości. Jest ono moim zdaniem
zupełnie irracjonalne.

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net