Re: [Czuwaj] Podstawy wychowawcze ZHP - uchwała GK ZHP

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Wto, 13 Paź 2009, 17:52:50 CEST

W dniu 13 października 2009 16:42 użytkownik harclot
<harclot w poczta.onet.pl> napisał:

> A co do zapytania WOSM,
> to jestem oczywiście ZA.

Udało mi się właśnie po kilku dniach pełnych przygód dotrzec do Polski
i widzę, że lista (jak za starych czasów!) znów zapełniła się listami.

Nie będe zbyt rozwijał wątku dotyczącego "otwartości" organizacji bo
uważam, że niektóre osoby po prostu nie rozumieją do końca pojęcia
dyskryminacji. Ja na przykład nie mogę być członkiem Związku Noszących
Dready, Związku Wysokich Polaków, ani Związku Niskich Czechów. I chyba
nie będę walczył o zmianę ich statutu. Brakuje mi tez kilku punktów do
MENSY (choć tylko europejskiej :P) i też nie będę o nic walczył. Bo po
prostu nie spełniam pewnych warunków wejściowych niektórych
organizacji i tyle. Wiem, że to brzmi ostrzej jeśli chodzi o
organizacje które miały inne zasady gdy do nich wstępowaliśmy, ale nie
o tym mówię - mówię o nierozumieniu pojęcia "dyskryminacja" i modelu
organizacji.

A co do zacytowanego fragmentu. Ja starałem się z WOSM rozmawiać.
Trochę "po mojemu", prosto z mostu, bez dyploatycznych not, czy
zapytań. I może to właśnie był problem. Bo kwestia to bardzo
delikatna. Oficjalnie jest Bóg i koniec. Ale jak wiadomo sprawa ma się
nieco inaczej w rzeczywistości - choćby kwestia wspomnianych Czechów.
Ale o tym po prostu się nie mówi... Ma tak być na papierze. Nikt
głębiej w to nie wnika. Wtedy zmieniano temat, zupełnie jak wtedy gdy
wspominałem o tym, że we Włoszech członkiem WOSM są dwie organizacje,
więc czemu u nas ZHR nie mógłby być członkiem WOSM (hipotetycznie).
Tematu nie ma. :(