[Czuwaj] Re: Zulu Gula

Jan Orgelbrand jan.orgelbrand w gmail.com
Pon, 6 Gru 2010, 21:07:23 CET

Cieszę się z ewangelicznego zapału Druha Janusza "żeby wasze słowo było tak,
tak, albo nie, nie".  Ale co do kadencyjności: gdyby nie pokrętna myśl
projektodawców paragrafu 6 uchwały wprowadzającej statut z 2005 roku, to
zapis o kadencyjności powinien być prosty i konkretny: komendanci pełniący
funkcję komendanta chorągwi nieprzerwanie od 2000 r. tracą prawo
wybieralności na tę funkcję w 2010 roku. Ale zamiast tego wyszedł potworek,
którego analiza  semantyczna prowadzi do wniosku, że kadencja kolejna jest
kolejną a kadencja niepełną  - niepełną; co było do okazania. Ja tego
projektu nie pisałem, zatem chciałoby się zakrzyknąć: autor, autor...
Jestem przeciw kadencyjności w organizacjach społecznych (tak jak w
samorządzie), ale dla amatorów tego wątpliwego rozwiązania  mam propozycję :
napiszcie, po prostu, ze komendantem można ponownie zostać wybranym tylko
raz (tak jest w Konstytucji przy Prezydencie).
I jeszcze jedna uwaga, a propos "lex Bednarczyk": czy wiecie, że jeżeli ktoś
przepadnie w wyborach do Trybunału Konstytucyjnego, bo nie dostanie 50%
głosów, to już, nie może ponownie startować? Ale rozumiem, u nas ma być
inaczej, bo przecież "prawo prawem, ale sprawiedliwość..."

Pozdrawiam
hm Jan Orgelbrand