[Czuwaj] Re: Zulu Gula

Pon, 6 Gru 2010, 22:25:59 CET

Czy byłbyś uprzejmy rozwinąć tę analizę? Bo w powyższym zdaniu zgubiłem
wątek.

>Ja tego
>projektu nie pisałem, zatem chciałoby się zakrzyknąć: autor, autor...

No ja trochę na tym zjeździe współpracowałem przy zmianach statutu, więc
nieco się poczuwam.
I co? Ponad wątpliwości wyrażone obecnie przez członków NSH nikt nie ma
wątpliwości co do znaczenia tego przepisu. Nikt nie miał wątpliwości co do
jego treści na zjeździe. Ja również nie - a głosowałem przeciwko
kadencyjności.

Spróbujmy raz jeszcze:
§ 6

Wnioski:
- kadencja 2004-2006 nie jest pełną w rozumieniu par. 37 ust. 5, o ile zjazd
chorągwi odbył się do końca 2006

Wnioski:
a) kadencja 2006- jest kadencją kolejną dla KCh wybranych w 2000 roku i
pełniących funkcję nieprzerwanie;
b) kadencja 2006 nie została określona jako pełna, bo zmiana w statucie była
uchwalana w 2005 roku, więc nie sposób było określić, czy dla kogokolwiek
będzie ona pełną (czteroletnią). Gdyby dopisać słowo "pełna" to oznaczałoby,
że każda kadencja rozpoczęta w 2006 roku, nawet zakończona w 2007 roku, była
pełną.
c) jeśli jednak mamy rok 2010, KCH wybrany w 2006 pełnił funkcję przez całą
kadencję2006-2010, i jednocześnie spełnia warunek opisany w punkcie  a) -
nie ma biernego prawa wyborczego na kolejnym zjeździe.

Jestem pełen podziwu dla wywodu NSH zawartego ostatniej uchwale z wykładnią
tego zapisu. Tyle tylko, ze to falandyzacji prawa. Najpierw postawiono tezę,
a następnie dopisano stosowne wnioskowanie. No, ale NSH w tym praktykę ma -
przy lex Bednarczyk postawiono tezę - zablokować Bednarczyka, a następnie
dopisano wywód na poparcie tego stanowiska (swoją dwogą wciąż strasznie
ciężko dostępny wywód - ktoś podlinkuje tę uchwałę?)

>Jestem przeciw kadencyjności w organizacjach społecznych (tak jak w
>samorządzie), ale dla amatorów tego wątpliwego rozwiązania  mam
>propozycję :
>napiszcie, po prostu, ze komendantem można ponownie zostać wybranym
>tylko
>raz (tak jest w Konstytucji przy Prezydencie).

Nie ma najmniejszego sensu porównywanie wyboru głowy państwa z wyborem szefa
jednostki terytorialnej stowarzyszenia. Potrzeba zmiany na
funkcji/stanowisku, stabilność kadencji, koszt wyboru, ranga stanowiska,
zaplecze organizacyjne kandydata, i setki innych różnic powodują, że są to
sytuacje nieporównywalne w najmniejszym stopniu.

>I jeszcze jedna uwaga, a propos "lex Bednarczyk": czy wiecie, że jeżeli
>ktoś
>przepadnie w wyborach do Trybunału Konstytucyjnego, bo nie dostanie 50%
>głosów, to już, nie może ponownie startować? Ale rozumiem, u nas ma być
>inaczej, bo przecież "prawo prawem, ale sprawiedliwość..."

A słyszałeś, że parlament jest dwuizbowy i liczy 560 osób i ma budżet
dobijający łącznie do miliarda złotych? A my sobie zrobiliśmy 37 osób rady
naczelnej... No jak zwykle po swojemu.

Ryszard