[Czuwaj] uczmy demokracji

michalina32 w wp.pl michalina32 w wp.pl
Wto, 7 Gru 2010, 13:06:59 CET

Dnia 7-12-2010 o godz. 12:38 Jan Orgelbrand napisał(a):
 Dlatego musimy sami stosować w działaniach
> wewnątrzorganizacyjnych
> standardy demokratyczne i niejako odtwarzać (zachowując wszelkie
> proporcje)> m.in. mechanizmy wyborcze w państwie.
>
> Pozdrawiam
> hm. Jan Orgelbrand

Zaiste starszy Druhu,
jako młoda ,choć chyba dorosła osoba, muszę przyznać Starszemu Druhowi
rację,
doświadczenie kilku zjazdów nauczyło mnie -
pełną ideałów,  standardów demokratycznych,
z zachowaniem wszelkich proporcji, m.in. mechanizmów wyborczych.

Nauczyłam się-
- jak manipulować wolą zjazdu
- jak wpływać na głosy delegatów
- jak kłamać w żywe oczy robiąc swoje na boku
- jak ugadywać się z ludźmi, na których zazwyczaj wolelibyśmy nie
patrzeć dla dobra poparcia
- jak dostosowywać rzeczywistość do swoich potrzeb 'interpretując' treść
uchwał zupełnie inaczej, niż uchwałodawcy by sobie życzyli

i tak, przyznaję, że dawniej krew się we mnie burzyła
ale gdy w wielkim wzburzeniu wracałam z Bydgoszczy po głosowaniu do RN
to jeden z nie-aż-tak-bardzo Starszych Druhów powiedział mi -
że to jest właśnie demokracja.
Przekonanie do swojego zdanie komendantów chorągwi, którzy zapewnią
poparcie delegatów - to jest właśnie demokracja.

Teraz już wiem Starszy Druhu - to jedna z najlepszych lekcji, które
wyniosę z harcerstwa.

W harcerstwie - co Starszy Druh mam wrażenie w tej dyskusji podkreśla -
istnieje strukura starszeństwa. Choćbyśmy zgodnie z regulaminem stopnie
mieli te same, to niewątpliwie jest Druh Starszy. Od takiej właśnie
Starszyzny wielu rzeczy się nauczyłam. Teraz lepiej rozumiem
'Wiadomości' :)

Całe szczęście, że po Zjazdach są zwykłe zbiórki - tam są zuchy i
harcerze, dla których ja jestem starszą druhną i uczę ich zupełnie
innych rzeczy. W polityce dzięki tej nauce sobie może nie poradzą, ale
przynajmniej spowiadać się z obłudy nie będą musieli.

Pozdrawiam
Anna Gieniusz