[Czuwaj] jeszcze o demokracji

Darek Brzuska brzuska w mp.pl
Wto, 7 Gru 2010, 19:58:21 CET

Dnia 07-12-2010 o 13:46:12 Janusz Sikorski, korzystając z konta Iza
Staszczyszyn <endrea w wp.pl> napisał m.in.:

> W różnym głosowaniu wejdą ludzie mający poparcie np. komendantów
> mających ze sobą jakiś układ, a nie instruktorzy spoza układów.
> To oczywiście uogólnienie bo nie wszędzie komendanci maja układ...
> Przykładem takiej farsy mogły być wybory na ostatnim Zjeździe do RN
> No więc był problem bo się zgłosił do wyborów jeden człowiek bez układu.
> No nie wiem jak w ogóle śmiał? Przecież skład już dawno ustalono. Zjazd
> ma to tylko "klepnąć" ...
> Tylko w tym układzie po co ta cała farsa jeśli skład RN jest wyznaczony
> wcześniej ? I co ? Tak to ustalają nasze dokumenty ?

Do tej pory myślałem, że na ostatnim Zjeździe zgłosiłem delegacji
chorągwianej chęć kandydowania do RN i w efekcie zostałem wybrany. Teraz
już wiem, że to komendanci chorągwi umówili się wcześniej między sobą,
żeby mnie wcisnąć do RN i Zjazd "klepnął". Nie rozpędziłeś się aby, Sikor?

Oczywiście, procedura wyborów do władz na Zjeździe była mocno dyskusyjna.
Zjzad głosował, nie znając kandydatów, bez prezentacji, bez informacji.
Oczywiście, źle się czuję z tym, że formalnie wybierał mnie cały Zjazd, a
faktyczny wybór dokonał się wcześniej w gronie delegatów mojej chorągwi.
Pisałem o tym zresztą w papierowym "Czuwaj". Ale wpychanie w układ, to już
chyba zbyt daleko idący wniosek.

pozdrowienia
Darek Brzuska
zasadniczo drużynowy, ale jeszcze do tego członek RN ZHP