[Czuwaj] Re: Paczka Czuwaj, Tom 74, Numer 16

Jakub sobczyk.kuba w gmail.com
Śro, 8 Gru 2010, 00:28:31 CET

Tak czytam i czytam i oczom nie wieżę...
Drodzy instruktorzy - czy ludzie ze stopniami instruktorskimi. Zamiast
politykować i gryzmolić farmazony na temat znaczenia słów, weźcie się do
roboty i zakładajcie nowe jednostki. To wychowanie młodych ludzi jest
naszą działalnością podstawową, nie jakaś tam kadencyjność komendantów i
inne tematy zastępcze. Jeżeli liczebność spada z roku na rok, trzeba się
zastanowić, co zrobić w tym kierunku, aby ruch skautowy ocalał.
Powtarzam - ruch skautowy - a nie sprawnie zarządzana organizacja, w
której jest 100 osób. Powinno nas być 100.000. Jestem absolwentem
studiów podyplomowych z zarządzania w organizacjach pozarządowych i
wiem, jak powinna być zarządzana organizacja pozarządowa, tylko w pracy
z drużyną biorę poprawkę na specyfikę pracy harcerskiej. ZNie staram się
wprowadzać za dużo innowacji czy elementów biznesowych do drużyny, bo
czym wtedy różniła by się od innych tego typu grup formalnych czy
nieformalnych? Oczywiście trzeba iść z duchem czasu, ale bez przesady...
Zamiast politykować, spierać się i walczyć o dobro naszej organizacji w
internecie, na forach czy na zjazdach, poświęćcie czas na zakładanie
nowych jednostek. Na ludzi...
Z poważaniem
HO Kuba Sobczyk