[Czuwaj] Re: Zulu Gula

Krzysztof Ludwig krzysiekl w interia.pl
Śro, 8 Gru 2010, 10:59:15 CET

----- Original Message -----
From: "Barbara Wojtaszek" <barbaska.wojtaszek w gmail.com>
To: <jan.orgelbrand w wp.pl>; "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy."
<czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, December 06, 2010 10:39 PM
Subject: Re: [Czuwaj] Re: Zulu Gula

[ciach!]

> Bylam naiwna. Dlaczego nie zaproponowalam jasniejszego zapisu, np.
> wzorowanego na konstytucji RP? Nie przyszlo mi do glowy, zeby poprawiac
> prawnikow z komisji statutowej. Dlaczego oni zgodzili sie na zapis, ktory
> dopuszcza sprzeczne interpretacje? Nie mam zielonego pojecia... Czy juz
> wtedy ktos polozyl podwaline pod to, co dzieje sie teraz??
[ciach!]

Z tego co pamiętam pomysł, aby zapis był podobny do tego w Konstytucji, się
pojawił. Z tym, że został przez przeważającą większość dyskutujących
delegatów z miejsca odrzucony.
Chodziło o to, aby nie blokować kandydowania dożywotnio. W przypadku wyborów
prezydenckich godzimy się z tym, że po dwóch kadencjach nie można już nigdy
więcej objąć tego urzędu.
Jeśli zaś chodzi o komendantów chorągwi nie ma chyba nic szkodliwego, żeby
po przerwie kilku, czy kilkunastoletniej, mogli zostać wybrani znów.

A prawnikom, którzy wtedy czytali projekt poprawki, do głowy nie przyszło,
że można tekst inaczej zinterpretować. A już pomysł, że uchwała
wprowadzająca może być zignorowana, gdyż nie jest częścią Statutu, to nawet
mi (nie prawnikowi) w głowie się nie mieści.

Pozdrawiam!

Krzysiek

Czy wiesz ile wydasz na własny dom?
Sprawdź największą bazę ogłoszeń >> http://linkint.pl/f2889