[Czuwaj] OT Re: ZAJE!

Adrian Łaskarzewski adrian w laskarzewski.pl
Pon, 19 Lip 2010, 15:24:57 CEST

No, Michale, tracisz w moich oczach
( a ja tracę w Twoich, bo nie lubisz, kiedy się do Ciebie zwraca per
'Michale").

Patrząc na źródło, to "pierniczyć" powstało w podobny sposób jak "zajefajny"
i chyba w tym samym celu - aby pominąć wulgaryzację.
"Zajeb..." jest zatem podobne do "pier..." (nie chodzi tu oczywiście o
pierniczenie).
I to są oczywiste wulgaryzmy, niezależnie od tego, co o nich myślisz, ani
jak często je używasz.

Myślę, że z punktu widzenia listy dyskusyjnej istotne jest co innego.
Słowa te nie niosą żadnej informacji, oddają tylko emocje.

"Zajeb..." - czyli jaki?
"Fajny" - czyli jaki?
To bardzo względne, bo o ile dla Ciebie "zajeb..." jest fajne, ale nie
"zajefajne",
to dla mnie ani jedno, ani drugie, ani nawet "fajne" nie jest fajne.
Jest przecież wiele normalnych polskich słów, aby opisać, jakie coś jest.

Druga sprawa, to kwestia tego, jak to się ma do harcerstwa.
Ktoś oczytany, wykształcony, powie np. "Podoba mi się to. Robi wrażenie
wielkością, a przy tym ma dobre proporcje. Pięknie dobrane stonowane
pastelowe kolory." I słuchając go wiem, co ma na myśli.
Natomiast ktoś z bardzo ograniczonym zasobem leksykalnym powie "O, k...,
jakie zajeb...".  A jego kolega na to: "Ni ch... nie wiem o co Ci chodzi".

No i jak to się ma?

Adrian

PS. na śp. foto.zhp.pl bym Cię zmoderował.