RE: FW: [Czuwaj] krzyż

Kalmar jolanta.kreczmanska w kalmar.waw.pl
Sob, 19 Cze 2010, 10:14:22 CEST

Gorek napisał:
>Ja chciałem tylko dorzucić swoje trzy grosze od strony biznesowo
>się powtarzał.

>Powtarzane (prawie tylko przez ZHR i środowisko mokotowskie i
>okołomokotowskie ;) argumenty o potraktowaniu biznesowym krzyża,
>zupełnie do mnie nie trafiają.

Górek znam te argumenty na wylot. Dojrzałość decyzji polega na przewidywaniu
skutków. Wg mnie tamtej decyzji nie podjęto dojrzale.
Niestety pisząc, że jest to zdanie TYLKO środowiska okołomokotowskiego
świadczy, że nie masz wiedzy na ten temat albo ją lekceważysz. Osobiście
byłam na kilku zbiórkach w sprawie krzyża, w różnych miejscach w Polsce.
Wnioski były bardzo różne. Np. w dalekim od Mokotowa Szczecinie programowcy
i kształceniowcy mieli takie samo podejście jak ja a komendanci hufców w
większości inne. Nie było monolitu ale to o niczym merytorycznie nie
świadczy. Np. cała Podkarpacka tak myślała. Niemniej wiem jaki pogląd
przeważył. Nie lekceważę go. Twoje demagogiczne "tylko" tylko oddala od
rozwiązania problemu. Jest nieprawdziwe.

>Myślenie, że to było stworzone po to by w jakiś sposób dogryźć ZHR
>jest prostą kalką myślenia części środowisk ZHR, mianowicie odnoszenia
>się do drugiej organizacji.
Nigdy tak nie myślałam. Nie wiem czemu polemizujesz z czymś czego nie sądzę.
Co nie zmienia mojego poglądu, że nie tylko subiektywne odczucie ale i bieg
zdarzeń po tej decyzji pokazał, że była błędna.

>I jeszcze raz - odnoszenie się do formy zastrzeżenia znaku w stylu
>"traktujemy to jako biznes, FUJ"
>Bo marketing nie równa się biznes, marketing nie równa się reklama, i tak,
jest
>potrzebny także organizacjom pozarządowym w dzisiejszym świecie. Choć
>wielu ludziom prosto kojarzy się z biznesem i "nie przystoi
>harcerstwu".
Michał - znów niby ze mną polemizujesz. Dobrze wiesz, że od 20 lat zajmuję
się i to z powodzeniem biznesem. Zajmuję się też zawodowo promocją. Ba,
chyba również zauważyłeś, że mimo ograniczonych środków bardzo dbam o jakość
promocji robionych przeze mnie imprez harcerskich, spójność i jakość
grafiki. Prowadziłam szkolenia z promocji. Wkładanie mi w usta poglądu, że
uważam promocję i biznes za coś złego uważam za nieuczciwe albo by ująć
łagodniej - emocjonalne.:-).

Polemika i dyskusja ma sens gdy chce się zrozumieć.
Pozdrawiam
Czuwaj!
Jola kreczmańska